کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیه به جانبداری بحرین از امارات واکنش نشان داد

14 مرداد 1399 ساعت 9:25

وزارت دفاع ترکیه به حمایت وزارت‌خارجه بحرین از امارات متحده عربی در تنش‌های میان آنکارا و ابوظبی واکنش نشان داد.


به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت دفاع ترکیه، شامگاه روز دوشنبه، به بیانیه وزارت‌خارجه بحرین در حمایت از امارات واکنش نشان داد.
وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرد که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند؛ در مقابل، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات به آن واکنش نشان داد و گفت:‌ «اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دفاع ترکیه به منزله تنزل سطح دیپلماسی» این کشور است. وزارت‌خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای از امارات حمایت کرد و  اظهارات وزیر دفاع ترکیه را تحریک‌آمیز و بر خلاف عرف دیپلماتیک برشمرد.
طبق گزارش پایگاه خبری روزنامه «دیلی صباح»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه شب دوشنبه خود بیانیه وزارت‌خارجه بحرین درباره اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» امارات در لیبی، سوریه و برخی کشورهای آفریقایی را  خلاف منشور سازمان ملل متحد، قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی قلمداد کرد و گفت اینکه بحرین این اقدامات را سازنده می‌خواند تأسف‌بار و بی‌‌فایده است.
در ادامه این بیانیه دولت امارات و کشورهای حامی آن به «تعقل» و «رفتار برآمده از دوراندیشی» فراخوانده شده‌اند.
در این بیانیه همچنین با اشاره به آنچه «روابط پانصد ساله ترکیه و لیبی» خوانده شده تأکید شده که آنکارا طبق اصل «لیبی برای مردم لیبی» به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433804

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433804/ترکیه-جانبداری-بحرین-امارات-واکنش-نشان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com