تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۳۳۷۹۱
بازیگر صدا و سیما و کارگردان تئاتر مازندران به پویش به وقت روشنایی پیوست و از مردم دعوت کرد با صرفه‌جویی در مصرف برق از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کنند.
۰
plusresetminus
پویش «به وقت روشنایی» اقدامی اثرگذار برای صرفه‌جویی در مصرف برق
به گزارش بلاغ، برای جلوگیری از مشکل تامین برق پویشی به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق شکل گرفت که هر شخص با مشارکت در این کمپین، به خاموش کردن 15 دقیقه کولر منزل در طول شبانه‌روز تشویق می‌شود. زیرا اگر هر فرد تنها 15 دقیقه در تمام 24 ساعت حاضر باشد کولر خود را در پیک گرما خاموش کند ثمرات بسیار زیادی خواهد داشت.

علاقه مندان به این پویش می تواند روزانه از ساعت 13 تا 17 با خاموش کردن یک ربع وسایل سرمایشی خود در آن شرکت کنند.

هزینه صرفه جویی شده هر استان که پس از 20 مرداد میزان آن مشخص می‌شود، صرف محرومیت زدایی و کمک مومنانه در مناطق محروم آن استان خواهد شد.

محمد جونیان بازیگر و کارگردان تئاتر مازندران به با پیوستن به پویش به وقت روشنایی، از مردم دعوت کرد با صرفه‌جویی در مصرف برق از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه با کمک همه مردم یقین این اقدام صحیح عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: با توجه اوج گرمای هوا در برخی از شهرهای کشور از مردم می خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

بازیگر مطرح صداو سیما و کارگردان تئاتر مازندران خاطرنشان کرد: اگر یک شهروند مازندرانی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت 15 دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان 10 میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک می‌شود.

جونیان همشهريان مازندرانی را به صرفه­ ‌جويی در مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف دعوت كرد و ادامه داد: بخشی از صرفه جویی مصرف برق به فرهنگ مردم برمی گردد که این استفاده صحیح و بهینه از مصرف برق باید در کشور نهادینه شود تا هم وضعیت معیشت مردم و هم در ادامه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی و بهینه مصرف کردن برق می تواند از بروز خیلی از مشکلات نیز جلوگیری کند، اظهار کرد: با راه اندازی پویش به وقت روشنایی در سطح کشور همه به نقش و وظیفه خود برای صرفه جویی در مصرف برق عمل کنند.

بازیگر و کارگردان تئاتر مازندران در پایان گفت: تنها راه مقابله با خاموشی؛ استفاده صحیح از انرژی برق و سرلوحه قرار دادن موضوع مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف انرژی برق است که در این زمینه نیازمند همکاری همه جانبه مردم هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰