تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۷۸۱
ارتش هند از تقویت حضور نظامی خود در نقاط مرزی همجوار با چین خبر داده و گفته پرسنل نظامی و تانکهای «تی-90» خود را در این مناطق مستقر کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به دنبال استقرار ۱۷ هزار نظامی چین در مرز با هند، ارتش هند نیز از تقویت مواضع مرزی با چین خبر داد.
 به نوشته وبگاه «تایمز ایندیا» هند از استقرار پرشمار تانکها و نظامیان خود همزمان با حضور 17 هزار پرسنل نظامی چین و خودروهای زرهی در مرز «لاداخ» خبر داد. منابع مطلع هندی در این زمینه گفتند: «ما حجم زیادی از  نیروها و تانکهای خود از جمله تانک "تی-90"  را در منطقه مستقر کرده ایم.»
ارتش هند بر این باور است با استقرار پرحجم نفرات و ادوات جنگی در منطقه سد راهی مقابل عملیات محتمل چین در خطوط مرزی ایجاد میکند. این در حالی است که مقامات دو طرف طی روزهای گذشته مذاکراتی را برای کاهش تنش برگزار کردند.
نیروهای هند و چین طی 7 هفته اخیر در یک تقابل بر سر منطقه مرزی «لاداخ» در هیمالیا قرار گرفته‌اند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشته اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرده است. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی اخیر و نقض حاکمیت ارضی مقصر خوانده‌اند.
 چندی قبل نیز منابع مطلع از عزم ارتش هند در خرید 6 فروند هواپیمای جاسوسی «پوسیدان- 8» از آمریکا در بحبوحه تقابل این کشور با چین خبر دادند.
به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز» نیروی دریایی هند  اینک تعدادی از این هواپیماهای جاسوسی  مجهز به رادارهای پیشرفته و حسگرهای الکترو آپتیک که قابلیت شلیک موشکهای ضد کشتی «هارپون»  را دارند  در اختیار دارد و از آنها بر فراز «اقیانوس هند» و «لاداخ شرقی» استفاده می‌کند. به گفته منابع مطلع، اینک هند قصد دارد 6 فروند دیگر این از این هواپیما را از آمریکا در قراردادی به ارزش 1.8 میلیارد دلار خریداری کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴