تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۷۵۸
سازمان ملل متحد در گزارشی مدعی تداوم توسعه جنگ افزارها و موشکهای اتمی از سوی کره شمالی و دور زدن تحریمها از سوی این کشور شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسازمان ملل متحد مدعی شده که کره شمالی همچنان به توسعه سلاحها  و موشکهای اتمی ادامه داده و تحریمهای اعمال شده را نیز دور میزند.
به گزارش شبکه خبری ژاپنی «ان اچ کی» گروهی از کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل متحد که با پرونده تحریمهای کره شمالی سر و کار دارند،  کره شمالی را  به  تداوم تولید جنگ افزارها و موشکهای اتمی متهم کردند. در این گزارش آمده است که کره شمالی ساخت مواد مرتبط با سلاح اتمی و ارتقاء موشکهای بالستیک  و تجهیزات لازم برای ساخت کلاهکهای اتمی را ادامه می دهد.
این کارشناسان مدعی هستند کره شمالی با  صادرات غیرقانونی زغال سنگ از طریق کشتی در ماه مارس (اسفند)  بودجه لازم برای این فعالیتها را فراهم کرده است. بنابر ادعای این کارشناسان، کره شمالی همچنین به طورغیرقانونی نفت تصفیه شده بیش از سقف تعیین شده توسط سازمان ملل وارد کشور می‌کند.
در گزارش تازه سازمان ملل متحد نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی شده و از پیونگ یانگ خواسته  ساز و کار تحریم‌ها را رعایت کند.
رهبر کره شمالی چندی قبل  ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در جلسه ای  با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور، گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.
 وی در این نشست که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی [و تبدیل شدن] به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند.»
رئیس کره شمالی بارها  با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای  کشورش مخالفت کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰