کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگران هپکو در اعتراض به نبود کار تجمع کردند/ راه‌اندازی خطوط تولید خواسته مهم کارگران

13 مرداد 1399 ساعت 23:45

کارگران هپکو در اعتراض به نبود کار و تعطیلی خطوط تولید این شرکت دست به تجمع زدند.


به گزارش بلاغ کارگران شرکت هپکو اراک امروز در واکنش به نبود برنامه برای تولید و همچنین در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خرداد و تیر ماه سال جاری، بخشی از مطالبات سال‌های ۹۵ و ۹۶، بی‌کفایتی مدیران عامل و تصمیمات شبانه دولت در مورد مالکیت این شرکت در مقابل این شرکت تجمع کردند. 
کارگران هپکو امروز در حالی تجمع اعتراضی برگزار کردند که برخواسته خود مبنی بر عزل و برکناری مدیران عامل فعلی( جمشید غلامی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی)، انتخاب مدیران متخصص و فنی با سلامت اداری و قضائی و گرفتن سفارش کار و راه‌اندازی خطوط تولید و پرداخت حقوق و مطالبات سال‌های گذشته پافشاری داشتند.
غول صنعت ایران طی چند سال اخیر به دلیل واگذاری غلط به بخش خصوصی، تغییرات سهامداری و همچنین تغییرات پی در پی مدیریتی نتوانسته است خطوط تولید را راه‌اندازی و به امر تولید بپردازد.
کارگران این شرکت در این سال‌ها به دلیل نبود سفارش کار و تعطیلی خطوط تولید در دریافت حقوق و مزایای خود دچار مشکل شدند که گاها مسوولان با پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت، نسبت به پرداخت حقوق آنان اقدام کردند.

 
 شرکت هپکو از مهر ماه سال گذشته به دلیل عدم اهلیت سهامدار دوم(اسداله احمدپور)، از وی خلع ید و به دولت بازگشت.
دولت پس از در اختیار گرفتن بیش از 60 از سهام شرکت هپکو، سه درصد آن را به بهانه سرمایه در گردش بفروش رساند و مبلغ حاصل از فروش سهام را به خزانه واریز کرد، همچنین  2 درصد دیگر را به دلایلی که هنوز مشخص نیست به شرکت هیدرواطلس سهامدار دوم شرکت هپکو واگذار کرد.
دولت در جلسه 23 تیرماه هیات وزیران مصوب کرد 55 درصد سهام این شرکت بابت رد ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به هلدینگ شستا واگذار شود.
این واگذاری به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با استناد به بند «و» تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۹۹ کل کشور مورد تصویب قرار گرفت.
شرکت هپکو در حالی قرار است به تامین اجتماعی واگذار شود که بر اساس مصوبه دولت این سازمان باید تا پایان سال جاری 17 درصد سهام را در مالکیت خود نگه داشته و مابقی را به فروش برساندکه این مصوبه که تاکنون نیز از محقق شدن آن خبری نیست، موجی از نگرانی را بابت آینده نامعلوم این ابرصنعت در بین کارگران ایجاد کرده است.
 کارگران شرکت  هپکو که نخواستند نامی از آنها برده شود، در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس از دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی خواستند به حمایت از حقوق بیت‌المال دلایل کاهش 60 درصدی سهام به 55 درصد را بررسی کنند.
این کارگران همچنین بر ضرورت راه‌اندازی خطوط تولید و جذب نیروهای جوان برای شرکت با توجه به بازنشستگی تعدادی از کارگران تاکید کردند.
این کارگران پرداخت حقوق از محل تسهیلات بانکی را مُسکنی دانستند که تنها هپکو را بیش از پیش بدهکارتر می‌کند و تنها راهکار را راه‌اندازی خطوط تولید اعلام کردند.
کارگران هپکو همچنین با اشاره با بی‌کفایتی مدیران عامل این شرکت خواهان برکناری آنان و تعیین و انتخاب مدیران فنی و متخصص شدند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433755

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433755/کارگران-هپکو-اعتراض-نبود-کار-تجمع-کردند-راه-اندازی-خطوط-تولید-خواسته-مهم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com