کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جذب 20 هزار دانشجومعلم در سال‌جاری/ ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس

13 مرداد 1399 ساعت 22:15

رئیس دانشگاه فرهنگیان از جذب 20 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید، 21 هزار معلم جدید، فعالیت خود را در مدارس آغاز می‌کنند.


به گزارش بلاغ به نقل ازحسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در یک برنامه خبری، درباره جذب دانشجومعلم در این دانشگاه، اظهار کرد: امسال تعداد 20 هزار ردیف برای حدود ۲۰ رشته در دانشگاه فرهنگیان با اهتمام وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه از سازمان اداری و استخدامی دریافت شد که از بین فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها در 31 استان در 98 مرکز و پردیس، این پذیرش از طریق کنکور سراسری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این ۲۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی یعنی دوره چهار ساله به صورت استخدام رسمی از بدو تحصیل در رشته‌هایی که انتخاب می‌کنند، جذب می‌شوند.
خنیفر در پاسخ به این پرسش که «این افراد چند سال تعهد خدمت دارند؟»، گفت: این عزیزان دو برابر زمان تحصیل، تعهد خدمت به آموزش و پرورش دارند و کار استخدام آنها نیز توسط این وزارتخانه انجام می‌شود.
وی به ویژگی‌های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دانشجومعلمان از بدو استخدام، رسمی هستند و حقوق دریافت می‌کنند و امیدواریم با شروع سال تحصیلی، کلاس‌ها برگزار شود و اگر ستاد ملی کرونا اجازه را ندهد، آموزش الکترونیکی را فعال کردیم و با استفاده از شبکه شاد با اجازه وزیر آموزش و پرورش، آموزش‌ها را ارائه خواهیم داد.
خنیفر ادامه داد: نیم سال دوم سال تحصیلی گذشته، در دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی برگزار شد البته مشکلاتی را هم داشتیم و علاوه بر آن، در خصوص مهارت‌آموزان ماده 28 نیز پودمان اول تمام شد و پودمان دوم نیز تا 15 شهریور تمام می‌شود و حدود 21 هزار فارغ‌التحصیل پیوسته و مهارت‌آموز ، فعالیت خود را در مدارس در سال تحصیلی جدید آغاز می‌کنند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433737

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433737/جذب-20-هزار-دانشجومعلم-سال-جاری-ورود-21-معلم-جدید-مدارس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com