BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> دیابتی‌ها جزو گروه پرخطر ابتلا به کرونا توصیه‌های کرونایی برای افراد مبتلا به دیابت | بلاغ نیوز
افراد مبتلا به دیابت جزو گروه خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند که از کنترل مطلوب قندخون برخوردار نبوده شانس ابتلا به این ویروس در آنها زیاد است و باید به قند خون خود توجه داشته باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری ایرنا گفت‌وگویی با اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید. 
- افراد مبتلا به دیابت جزو گروه خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند که از کنترل مطلوب قندخون برخوردار نبوده شانس ابتلا به این ویروس در آن‌ها زیاد است و باید به قند خون خود توجه داشته باشند.
- افراد مبتلا به دیابت مانند سایر افراد جامعه باید به دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی توجه کرده و آن‌ها را انجام بدهند و کاهش تردد عمومی و ماندن در منزل به عنوان پیشگیری به این بیماران توصیه می‌شود.
- در شرایط کنونی دیابتی‌ها همچون سایر افراد باید به تغذیه ایمن و سالم بیش از پیش توجه کنند و رعایت اصول تغذیه سالم بسیار کمک کننده است که الزاما لازم نیست مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی را جزو آن دانست.
- داشتن تحرک جسمی منوط به حضور در باشگاه‌های ورزشی نیست، در منزل هم می‌توان با نرمش‌های سبک و کششی به این مهم دست یافت و بعد از هر وعده غذایی حداقل ۱۵ دقیقه در منزل راه بروید. این کار به پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز کمک می‌کند.
- سعی کنید دورهمی خانوادگی را با انجام بازهای فکری به محفلی شادی بخش تبدیل کنید؛ به‌خصوص کتاب‌ها و جزوه‌هایی که زمینه‌های مختلف دیابت را می‌شناسانند و به رشد آگاهی کمک می‌کنند.
- امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ روحیه، با کمک هم از این دوران سخت، با شکیبایی عبور کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴