کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابزاری که قرنطینه مسافران را رصد می‌کند

13 مرداد 1399 ساعت 21:40

دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه ویروس کرونا تصمیم دارد گجت‌های پوشیدنی در اختیار مسافرانی قرار دهد که به این کشور وارد شده‌اند.


به گزارش بلاغ به نقل ازرویترز، دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه ویروس کرونا تصمیم دارد گجت‌های پوشیدنی در اختیار مسافرانی قرار دهد که به این کشور وارد شده‌اند.
به گفته مقامات این کشور، از ۱۱ آگوست دستگاه هایی در اختیار مسافران ورودی به این کشور قرار داده می شود. 
سنگاپور که کنترل‌های شدیدی بر تردد اعمال و پروتکل‌هایی را برای شناسایی افراد بیمار تعریف کرده بود، موفق به کنترل همه گیری ویروسکرونا  شد و حالا تصمیم به بازگشایی مرزها بر روی مسافران دارد.
مقامات این کشور امروز اعلام کردند: با کمک ابزارهای پوشیدنی، سلامت مسافران رصد می‌شود تا از شیوع این ویروس جلوگیری به عمل آید.
اقدامات مشابه با استفاده از بندهای الکترونیکی برای ردیابی حرکات مردم در طول قرنطینه در هنگ کنگ و کره جنوبی صورت گرفته است.
مسافران سنگاپور موظف هستند پس از رسیدن به محل اقامت این گجت پوشیدنی را فعال کنند؛ گجت مذکور مجهز به فناوری جی پی اس و  بلوتوث  است و درصورتی که فرد تخلف کند، آن را دستکاری کند یا قوانین مربوط به پروتکل بهداشتی را نقض کند، هشدارهایی توسط دستگاه داده می‌شود.
سنگاپور جزییاتی در مورد ظاهر این دستگاه ارائه نکرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ گونه اطلاعات شخصی را ذخیره نمی‌کند و این دستگاه هیچ عملکرد ضبط صدا و یا فیلمبرداری ندارد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433730

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433730/ابزاری-قرنطینه-مسافران-رصد-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com