کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باران شدید در مازندران و گیلان تا فردا/ گردوخاک در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال

13 مرداد 1399 ساعت 20:25

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز تا پایان هفته دما در نوار شمالی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد، گفت: تا ظهر فردا در غرب مازندران و گیلان بارش شدید باران داریم.


به گزارش بلاغ به نقل ازامیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته دما در نوار شمالی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد.
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا دریای خزر همچنین شرق و مرکز خلیج فارس مواج است، ادامه داد: تا ظهر فردا در غرب مازندران و گیلان بارش شدید باران داریم.
وی افزود: امروز و فردا بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط گلستان، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان داریم.
نقشینه گفت: روز سه شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب شرق فارس و ارتفاعات شمال‌ هرمزگان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که 
توصیه می‌شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات، در دستور کار باشد.
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه همچنین در استان های قزوین، شمال مرکزی، البرز، غرب و جنوب تهران، قم، جنوب و غرب سمنان ، شمال و شرق اصفهان خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد، توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.
وی گفت: روز چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و روز جمعه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب سرعت وزش باد در استان های قزوین، البرز، شمال استان مرکزی، غرب و جنوب تهران، سمنان و شمال و شرق اصفهان افزایش می‌یابد که می‌تواند موجب رخداد گرد و خاک در این مناطق شود.
وی بیان کرد: از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور و روز پنجشنبه در شمال شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پدیده غالب است.
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.
وی اضافه کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 18 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.
نقشینه افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433715

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433715/باران-شدید-مازندران-گیلان-فردا-گردوخاک-برخی-استان-ها-کاهش-دما-شمال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com