کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت های خیریه یک هنرمند تئاتر/ از کارگاه تولید ماسک تا کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار

13 مرداد 1399 ساعت 19:15

«حمید شریف زاده» از اسفند ماه سال گذشته در تالار حافظ به همراه یک گروه داوطلب ، مشغول به تولید ماسک و فعالیت های خیریه دیگر برای نیازمندان است. هم اکنون نیز فعالیت هایشان را برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار گسترش داده اند.


به گزارش بلاغ به نقل ازحمید شریف زاده و تیم داوطلب هنرمند وغیر هنرمند او در  تالار حافظ از اسفند ماه سال گذشته فعالیت تولید ماسک و سایر لوازم ضدعفونی به طور رایگان برای کرونایی ها و نیازمندان را آغاز کرده و تا اکنون نیز به فعالیت هایشان ادامه داده و مقاومت کرده اند.
چالش های زیادی این گروه برای تهیه پارچه و مواد مورد نیاز تهیه ماسک و حتی تهیه لوازم زندگی برخی نیازمندان از کولر و یخچال و گاز گرفته تا سایر وسایل زندگی در مراکز مختلف شهر و حتی خارج از شهر تهران داشته اند که هر یک شاید یک دفترچه خاطرات بعدها برایشان بشود.
شریف زاده نه تنها در این دوره با همه سختی ها پا پس نکشیده اما دو ماهی است که در تدارک تهیه کارگاه های جدید برای مشغول کردن زنان و مردان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که در مکان هایی برای تولید ماسک وسایر وسایل مشغول به کار شوند.
حال که خیلی از هنرمندان در منازلشان نشسته اند و تصمیم به بیرون آمدن هم ندارند و حتی برای فعالیت خیریه که هیچ، برای فرهنگ سازی در عرصه تئاتر نیز داوطلب نمی شوند، وجود چنین افراد بی ادعایی در جامعه هنری نایاب است که البته نامشان هم کمتر شنیده شده است.

 
خبرگزاری فارس در این مدت از روند فعالیت تولید ماسک کارگاه شریف زاده در تالار حافظ گزارش ها و مصاحبه های زیادی تهیه کرده و حال نیز با حمید شریف زاده در ارتباط با فعالیت جدیدشان در زمینه شاغل کردن زنان سرپرست خانوار به گفت وگو نشسته ایم:
شریف زاده در ابتدای صحبتش با خبرنگار فارس با شوخی و خنده علی رغم همه خستگی های روزانه اش می گوید که اصلا نمی داند چطور تغییر کاربری از فعالیت هنری به سمت فعالیت های تولید ماسک و دیگر لوازم مایحتاج نیازمندان داده است. وی می گوید: ما شش ماه است که به صورت رایگان ماسک می دوزیم و به همه شهرستان ها هم ارسال می کنیم، ارزاق پخش می کنیم و وسایل منزل تعدادی افراد را تهیه کرده ایم الان هم دو ماه ونیم است که به شروع فعالیت تولید برای ایجاد کاررگاه هایی دست زده ایم.
وی در زمینه سختی های فعالیت تولیدی می گوید: به تازگی فهمیده ام که فعالیت تولیدی چه کار دشوار و پر چالشی است، اینکه در این روزها یک عده به احتکار پارچه یا کارهای دیگری که مواد مورد نیاز برای فعالیت های تولیدی پیدا نمی شود، همه سخت است و تولید کننده را از ادامه فعالیتش ناامید می کند.ما دو ماه پیش دستگاه ماسک و دستگاه های کش زن ماسک، سفارش دادیم اما هنوز نتوانستیم آن را راه بیاندازیم چرا که قطعات آن کم است و سخت گیر می آید.

 
شریف زاده درباره دو کارگاهی که برای فعالیت تولیدی در حال راه اندازی دارند، می گوید: یکی از کارگاه های ما در جنت اباد و دیگری در خیابان شوش است که قرار است عده ای از افراد از سرپرستان خانوار زنان و مردان تا افراد نیازمند دیگر را مشغول به کار کنیم. 
تولید ماسک را برای این در نظر گرفتیم تا هم ماسک ارزان به میزان زیاد بتوانیم تولید و توزیع کنیم و هم اینکه قیمت ماسک را حداقل به نصف قیمت فعلی برسانیم. 
شریف زاده، معتقد است که اگر فقط به دردسرهای کار تولیدکنندگی در ایران فکر کنیم نباید در این عرصه ورود کنیم و روزی صد بار شاید بخواهیم آن را کنار بگذاریم اما انتهای آن اینکه این سفره برای تعدادی افراد پهن می شود که می توانند پولی هم در بیاورند، اتفاق خوبی است که ما را به جلو می برد، می گوید: بنابراین ما همه مشکلات از نبود قطعه تا چالش های دیگر راه اندازی کارگاه ها را به جان می خریم.
دو خیر در دو نقطه تهران مکان هایی را در اختیار ما برای تولید کارگاه در اختیار ما قرار دادند که ترجیح میدهم فعلا اسمی از آنها نبرم.
این بازیگر و هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون می گوید: ما هر جا می رویم اتفاقاتی می افتد که برایمان عجیب و غریب است مثلا عده ای را در این مدت دیدیم که تصمیم به کمک به ما گرفتند اما دنبال سود خودشان هم بودند برایمان خیلی این عجیب بود که ما می خواستیم کار خیر بکنیم اما آنها پول می خواستند. 

 
این هنرمند تئاتر، خدا را شکر می کند و می گوید درست است که مسیر سخت بوده اما انتهای آن یک راهی برایمان همیشه باز شده است تا ناامید نشویم و راه را ادامه دهیم. همین که تالار حافظ همچنان مشغول به کار است و در کنار آن هم دو کارگاه دیگر به زودی باز می شود و فعالیت ها گسترش پیدا می کند، مطمئنم که تا یک ماه آینده این کار خیلی بزرگتر از چیزی می شود که به لطف خدا بتوانیم کارهای بزرگتری در حد توانمان انجام دهیم.
من امید دارم که حتی قطعاتی که برای تولید ماسک هست را پیدا نمیکنیم اما بالاخره یک نفر پیدا می شود که این قطعات را به ما می دهد و ما می توانیم کارگاه را بازگشایی کنیم.
شریف زاده می گوید به همه دوستانی که در این مدت در کنارش بوده اند ، گفته که لحظه ای به کاری که می کنند شک نکنند، همین که شش ماه است اینجا هستند و کار می کنند و خود و خانواده شان در امان از این کرونا بوده اند ، نشان از لطف خدا برای کار خیرشان است یعنی خداوند ما را بیمه کرده است چرا که دغدغه سلامتی آدم های دور و برمان را داریم.
وی درباره انتخاب افراد برای فعالیت در کارگاه های جدید گفت: من که خودم در فضای مجازی فراخوان دادم یک عده هم به من پیام دادند، یک سری را هم همین خیرین محلات  و شوراها و دوستانی که از قبل می شناختیم، آنها را شناسایی کردند و به من معرفی کردند  تا مشغول به کار شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433697

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433697/فعالیت-های-خیریه-یک-هنرمند-تئاتر-کارگاه-تولید-ماسک-کارآفرینی-زنان-سرپرست-خانوار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com