کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین توافق استرداد مجرمان با نیوزیلند را به حالت تعلیق درمی‌آورد

13 مرداد 1399 ساعت 18:25

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته کشورش در پاسخ به اقدام نیوزیلند در تعلیق توافق استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ، همین توافق را با این کشور به حالت تعلیق در خواهد آورد.


به گزارش بلاغ به نقل از«وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی روز دوشنبه از تعلیق توافق استرداد این کشور با نیوزیلند خبر داد. 
به نوشته خبر‌گزاری رویترز، وی در این نشست گفت چین توافقنامه استرداد مجرمان با نیوزیلند را در پاسخ به اقدام این کشور در متوقف کردن استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ به حالت تعلیق در می‌آورد. 
«وینستون پیترز» وزیر امور خارجه نیوزیلند، سه‌شنبه هفته گذشته در پاسخ به تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ از سوی چین، گفت که این کشور توافق استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ را به حالت تعلیق در آورده است. 
پیترز در بیانیه‌ خود گفته بود: «نیوزیلند دیگر نمی‌تواند اطمینان کند که سیستم دادرسی کیفری هنگ‌کنگ به اندازه کافی مستقل از چین است.» 
وی در ادامه افزود: «اگر چین در آینده نشان دهد که از رویکرد "یک کشور، دو نظام" پیروی می‌کند، ما در این تصمیم بازنگری خواهیم کرد.» 
قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ چند هفته پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد، و بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد نیز باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433687

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433687/چین-توافق-استرداد-مجرمان-نیوزیلند-حالت-تعلیق-درمی-آورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com