کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه کننده هندی: نادیده گرفتن «اِی آر رحمان» در بالیوود دردناک است!

13 مرداد 1399 ساعت 17:00

«کِی تی کنجومون»، تهیه کننده محبوب هندی در بیانیه ای ، گروه گرایی در بالیوود را محکوم کرد و نوشت که از اینکه موسیقی دانی مانند «اِی آر رحمان» در بالیوود نادیده گرفته می شود، بسیار غمگینم.


به گزارش بلاغ به نقل ازایندیا تودِی، «کِی تی کنجومون» ، تهیه کننده محبوب مالایایی، که با «اِی آر رحمان» آهنگساز هندی برنده اسکار در چندین فیلم همکاری کرده، بیانیه ای را منتشر کرد که محکومیت گروه گرایی در بالیوود علیه این آهنگساز را محکوم می کند.

 
«کِی تی کنجومون»، تهیه کننده محبوب هندی در بیانیه ای ، گروه گرایی در بالیوود را محکوم کرد و نوشت که از دیدن موسیقی دانی مانند «اِی آر رحمان» در بالیوود نادیده گرفته می شود، بسیار غمگینم.

 
وی گفت از اینکه می بیند موسیقیدانی چون «اِی آر رحمان» در بالیوود نادیده گرفته می شود بسیار غمگین است.
او با «برادر» خطاب کردن «اِی آر رحمان» از آنهایی که جلوی رشد دیگران را می گیرند به شدت انتقاد کرد.

 
«کِی تی کنجومون» و «اِی آر رحمان» در فیلم های «جنتملن» «پسر عاشق» (Kaadhalan) و «سرزمین عشق» (Kadhal Desam) با هم کار کرده اند.
این تهیه کننده معروف بالیوودی در بیانیه خود به شدت به گروه های بالیوودی که علیه «اِی آر رحمان» فعالیت می کنند تاخت.

 
او در بیانیه ای نوشت: من از دیدن اخبار روزنامه ها در چند روز گذشته رنج می برم. آقای رحمان گفت وقتی از اینکه ساخت موسیقی برخی از فیلم های بسیار خوب را از دست دادم فهمیدم که لابی گری وجود دارد و گفته بودند که نباید با  «اِی آر رحمان» کار کنید و بسیار  متعجب شدم. من دقیقا به اندازه برادرم نگران وضعیتی که در بالیوود برای رحمان پیش آمده نگران هستم. من فردی هستم که به رشد رحمان افتخار می کنم. من هم حق دارم.

 
او این گروه گرایی را در بالیوود محکوم کرد و آن را غیر اخلاقی خواند. ناراحت کننده است که می دانیم در بالیوود، برخی از افراد مانع رشد او می شوند و این دردی است که چنین هنرمندی نادیده گرفته می شودو به شدت اسفناک است. 
اما نادیده گرفتن هنرمندان خوب و مسخره کردن آنها، مانع از رشد آنها رفتاری درست و اخلاقی نیست.
«اِی آر رحمان» در مصاحبه با رادیو «میرکی» (Mirchi) اظهار داشت که یک باند در بالیوود علیه او کار می کند و او را از فرصتها محروم می کند.

 
او گفت: یک باند وجود دارد که به دلیل سوء تفاهم ها، شایعات دروغین را پخش می کند. وقتی «موکش چهابرا» نزد من آمد، من طی دو روز چهار آهنگ به او دادم. 
او به من گفت ، آقا ، چند نفر گفتند نرو، پیش نزد او (اِی آر رحمان) نرو و خیلی پشت سر شما حرف زدند.
من این را شنیدم و فهمیدم، بله، خوب، حالا می فهمم که چرا کمتر کار می کنم (کار در فیلم های هندی) و چرا فیلم های خوب به من پیشنهاد نمی شود.

 
الله رک‌ها رحمان معروف به «اِی آر رحمان»  زادهٔ ۶ ژانویه ۱۹۶۶ تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فیلم، موسیقیدان، و خوانندهٔ سرشناس هندی است.
والدینش که هندو مسلک بودند، نام او را در شناسنامه دیلیپ کومار نهادند.
وی در سنین جوانی از آئین هندوئیسم به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله رکها رحمان» به معنی (خدا رحمان را برکت دهد) تغییر داد.

 
رحمان در سن شانزده سالگی ترک تحصیل کرد و به پیروی از راه و رسم پدر، تمامی وقت خود را صرف نوازندگی در آثار ایلایاراجا، آهنگساز همه‌پسند جنوب هند کرد، اما خیلی زود از این زندگی یکنواخت نیز خسته شد و به پیشنهاد یکی از همکارانش بر آن شد تا برای مدتی دست خود را در موسیقی تبلیغات تلویزیونی بیازماید.
او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینهٔ آهنگسازی فیلم را در دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز کرد است.
نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم‌سازی هند و جهان برای ای.آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون کاست از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.

 
مجلهٔ تایم در سال ۲۰۰۹ رحمان را در لیست تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده ‌است.
اِی آر رحمان برنده جوایز بسیاری از جمله چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده‌ است. رحمان در سال ۱۹۹۵ دریافت‌کننده جایزه ملی موریس و جایزه مالزی برای کمک‌هایش به هنر موسیقی بود. وی همچنان دریافت‌کنندهٔ چهار جایزهٔ ملی و ۶ جایزهٔ دیگر از بابتِ اجرای بهترین موسیقی‌ها در فلم‌های هندی و تِلگو (فیلم‌های سینمای جنوبِ هند) است. رحمان دریافت‌کنندهٔ ۱۵ جایزه از جشنوارهٔ جوایز فیلم فیر نیز است. در سال ۲۰۰۶ او جایزه‌ای را از دانشگاه استنفورد بدلیلِ اجرای بهترینِ موسیقی درسطحِ جهان دریافت کرد.
ای آر رحمان کسی است که در کارنامه‌ی هنری خود آثاری چون فیلم‌های «میلیونر زاغه نشین»، «سفر صد قدمی» و آثار بی‌شمار دیگری را دارد.  او گونه‌های متفاوتی از راگه‌های سنتی هندی را بررسی می‌کند.
رحمان درباره اینکه موسیقی فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» تا چه اندازه در کارنامه هنری‌اش تأثیرگذار بوده است، می گوید: اولین کاری که به صورت بین‌المللی انجام دادم فیلم «خواب‌های بمبئی» بود اما در آن زمان دنیا پذیرش سبک موزیکال را نداشت و زمانی که در سال ۲۰۰۸ موسیقی فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» را ساختم، دنیا این آمادگی را داشت.
رحمان درباره آهنگسازها و کارگردانان محبوبش می گوید: انیو موریکونه، جان ویلیامز و ونجلیس از آهنگسازان محبوب و مجید مجیدی و راگنام از کارگردانان محبوب من هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433669

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433669/تهیه-کننده-هندی-نادیده-گرفتن-ا-ی-آر-رحمان-بالیوود-دردناک

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com