تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۳۳۶۶۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چنته لفور و نمد مازندران نشان جغرافیایی دریافت می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال در حوزه صنایع‌دستی پرونده چنته لفور و نمد مازندران که دو رشته بومی و اصیل مازنی نیز به شمار می‌آید در دست اقدام است و به‌زودی این دو رشته نشان جغرافیایی دریافت خواهند کرد.
وی به باز زنده سازی رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌عنوان یکی از وظایف حوزه صنایع‌دستی یادکرد و افزود: در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای باز زنده سازی دو رشته حصیربافی و سفال مازندران هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری مازندران از تکمیل دو پرونده برای اخذ درجه هنری در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت مستند ترویجی صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد.
فرزانه با اشاره به یک دوره آموزشی اصلاح فرآیند تولید در لاک‌تراشی برای آموزش شاغلان صنایع‌دستی در سه‌ماهه نخست ۹۹ افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی عمومی صنایع‌دستی به‌صورت مجازی توسط مدرسان مورد تائید برگزار شد.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا آسیب زیادی به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وارد کرده است، گفت: دو سامانه چمتا و هفت گالری نیز برای حمایت از هنرمندان و بازاریابی و فروش آثارشان فعال است.
مدیرکل گردشگری مازندران به صدور ۱۳۹ مجوز تولید انفرادی و ۱۵ مجوز کارگاهی صنایع‌دستی در سه‌ماهه نخست امسال اشاره و بیان کرد: همزمان با هفته صنایع‌دستی یک کارگاه تخصصی لاک‌تراشی برای اصلاح تولید و توانمندسازی صنعتگران شاغل راه‌اندازی شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما