رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افرادی که متقاضی پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستند باید تا قبل از دوم شهریورماه ثبت‌نام خود را انجام دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کسانی که متقاضی پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستند، حتما باید تا قبل از دوم شهریورماه ثبت‌نام خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه نتایج قبل از ۱۵ شهریورماه اعلام می‌شود و افراد می‌توانند در کلاس حضور پیدا کنند، گفت: ولی براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش شرایطی ایجاد شده تا در صورتی ‌که افراد در دوره‌های با آزمون پذیرفته شده و متقاضی جابه‌جایی به محل پذیرش خود در دوره با آزمون هستند، بتوانند بدون مشکل جابه‌جا شوند و کسانی که تمایل ندارند می‌توانند در همین رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.
طهماسب کاظمی افزود: در این دانشگاه بیش از ۹۸۰ هزار نفر مقطع پذیرش براساس سوابق تحصیلی وجود دارد که از این تعداد در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۹۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد. در مقطع کارشناسی پیوسته ۳۷۰ هزار صندلی وجود دارد. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲۲۰ هزار صندلی و در مقطع کاردانی پیوسته ۲۱۰ هزار صندلی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این تعداد یک ظرفیت بسیار بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی به‌ عنوان ثمره بزرگ انقلاب اسلامی بوده که یک نظام بزرگ شبکه‌ای آموزش عالی را در کشور ایجاد کرده است، اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی با این ظرفیت فرصت تحصیل برای افراد را در هر رشته‌ای در اقصی نقاط کشور فراهم کرده که می‌توانند براساس سلایق خود در این شبکه بزرگ جذب شوند. اکثر رشته‌هایی که در کشور دایر بوده و متقاضی برای آنها وجود دارد در همه واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و افراد می‌توانند این رشته‌ها را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط پذیرش در این دوره تصریح کرد: اولویت پذیرش با معدل بالاتر (البته پس از اعمال ضریب براساس نوع دیپلم) است. سایر ضوابط پذیرش در آزمون سراسری، به ‌جز نمره آزمون در رشته‌محل‌های بدون آزمون نیز رعایت می‌شود و تنها معدل پس از اعمال ضریب مربوط به نوع دیپلم جایگزین نمره می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع عمده قوانینی که در پذیرش با آزمون جاری است برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیز وجود دارد، اما مهم‌ترین فاکتور در فرآیند جذب، معدل است و بالاترین معدل‌ها در رشته‌محل‌های ارائه شده جذب می‌شوند.
وی افزود: اگر فرد در اولین رشته‌محل انتخابی نتواند معدل کافی را کسب کند، معدل او در انتخاب دوم تا انتخاب آخر او بررسی شده و زمانی که در یک رشته‌محل پذیرفته شد می‌تواند به تحصیل بپردازد.
طهماسب کاظمی با اشاره به میزان شهریه در این دوره در مقایسه با سایر دوره ها، گفت: شهریه‌ها در دوره با آزمون یا بدون آزمون متفاوت نیست، چراکه رشته‌های با آزمون یا بدون آزمون مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. برخی احساس می‌کنند پذیرش براساس سوابق تحصیلی یعنی رشته یا آموزش بی‌کیفیت؛ اما این تصور کاملا اشتباه است، چراکه پذیرش براساس سوابق تحصیلی ناظر بر صندلی‌های زیادی است که ایجاد شده است. 980هزار صندلی فقط براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و این در حالی است که الان تمام افرادی که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند. یعنی اگر پذیرش با آزمون را نیز اضافه کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی به‌تنهایی ظرفیت پذیرش تمام داوطلبان آزمون سراسری را دارد.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نظام 3-3-6 که در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کرده‌اند هم می‌توانند در صورت تمایل در دوره‌های نظری پذیرش براساس سوابق تحصیلی ثبت‌نام کنند و از این نظر منعی وجود ندارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما