تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۳۳۶۵۴
وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت این کشور تولید ماهانه چند میلیون دوز واکسن کروناویروس تا قبل از سال آینده میلادی را در دست اقدام دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت این کشور تا ابتدای سال آینده (۲۰۲۱) چندین میلیون دوز از واکسن کروناویروس را ماهانه تولید خواهد کرد.
به گفته وی، تولید کلی این واکسن در درجه اول و مهمتر از همه چیز به نیاز سیستم بهداشت و درمان بستگی خواهد داشت. انتظار می‌رود تولید سریالی اولین واکسن تولید روسیه که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya تولید شده، در ماه سپتامبر آغاز شود.
این مقام روس گفت: در عین حال، طبق برآوردهای اولیه، با توجه به قراردادهای صورت گرفته، امسال می‌توانیم تولید چند صد هزار دوز واکسن در ماه و همچنین افزایش تولید به میزان چندین میلیون تا قبل از ابتدای سال بعد را تضمین کنیم. همه تلاش خود را خواهیم کرد تا اطمینان یابیم این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.
پیش از این مدیرکل مرکز دولتی تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» اعلام کرده بود قصد دارد تولید واکسن کرونا را در ماه نوامبر آغاز کند.  
وی گفت: انتظار داریم تولید را در ماه نوامبر آغاز کنیم. بنابراین، در زمان نزدیکتر به پایان سال و آغاز سال جدید، می‌توانیم از واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر به سمت واکسیناسیون انبوه حرکت کنیم.
پیش از این، «تاتیانا گلیکووا» معاون نخست‌وزیر روسیه در نشستی در خصوص وضعیت بهداشتی و اپیدمیولوژیک که با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد گفت که ثبت واکسن «کووید-۱۹» که توسط وکتور تولید شده برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده و اولین سری آن تا اکتبر (نیمه مهر تا نیمه آبان) تولید خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴