تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۳۳۶۵۲
جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما ضمن دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیدار داشته و در این دیدار بر اهمیت فعالیت های جهادی دانشجویان در نقاط محروم تاکید شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«اشکان حاجی عبدالهی» از دانشجویان دانشگاه صداوسیما، در گفت وگو با خبرنگار  در خصوص دیدار دانشجویان حوزه رسانه و ارتباطات با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد:جلسه ای را برخی از فعالان فضای مجازی و فرنگی برگزار کردیم که غالب این عزیزان دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای امام صادق (ع)، تهران، صدا و سیما و سوره بودند.
وی افزود:جلسه با موضوع فعالیتهای جهادی و رسانه ای برگزار گردید وغالب وقت جلسه به دلیل اهمیت موضوع رسانه ، به مبحث رسانه ای کمیته امداد خمینی ( ره) پرداخته شد و به صورت موردی و جزئی تبادل نظر صورت گرفت.
این تهیه کننده تلویزیون عنوان کرد:امروز یکی از مشکلات اصلی کشور مبحث معیشتی است و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خط مقدم حمایت از خانواده های دهکهای پایین جامعه است و بر همه فعالان انقلابی حوزه رسانه واجب است که در کمک به کمیته امداد امام خمینی (ره) نقش آفرینی کنند.
این دانشجوی دانشگاه صدا و سیما مطرح کرد:بخش اعظمی از جلسه به موضوع تعامل و اهمیت همکاری با سازمان صدا و سیما پرداخته شد و  هم افزایی و اهمیت تولید برنامه های مشارکتی این مجموعه با رسانه ملی مورد بحث قرار گرفت و در مبحث شبکه های اجتماعی نیز در خصوص مباحث مختلف اینستاگرام ، توئیتر و... بحث و تبادل نظر شد.پیشنهاد تشکیل کارگروه ورزشکاران،هنرمندان،مجریان رسانه ملی و... نیز ارائه شد.
وی ادامه داد: مبحث اردوهای جهادی نیز مورد بحث قرار گرفت و نکات بسیار خوبی مطرح شد. حفظ مرجعیت کمیته امداد در حوزه حمایتی نیز از دیگر خواسته های این جمع بود.
اشکان حاجی عبدالهی مطرح کرد: در این دیدار دانشجویان مختلف از دانشگاههای مطرح کشور در حوزه رسانه حضور داشتند و مباحث دانشگاهی و هم افزایی های علمی نیز مورد گفتگو قرار گرفت.
همچنین سیدمرتضی بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی ( ره) نیز در این جلسه عنوان کرد: بال مهربانی نظام جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد است.اخلاص و هدف گذاری در تمام مباحث زندگی مخصوصا در دوران جوانی می تواند انسانی تربیت نماید که توان پاسداری از مرزهای نفس خودش را داشته باشد.
وی با اشاره به مجاهدت های شهدا و شهید قاسم سلیمانی مطرح کرد:خاطراتی که از این شهدای عزیز می شنویم بیانگر ارتباطات معنوی آن عزیزان است و آن اخلاص ، نیت و هدف گذاری در حصول این ارتباط معنوی لازم است.
بختیاری ضمن اشاره به اهمیت خلوص و نیت در کارها و اقدامات مطرح کرد:مبحث رسانه بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد و قطعا این مورد را پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: رزمایش مساوات و کمک مومنانه در چهار دهه انقلاب بی نظیر بود و ما در ماه رمضان بالغ بر 540 میلیارد تومان کمک مردمی دریافت کردیم که در حوزه های مهم و مختلفی از جمله تامین غذای گرم(اطعام مهدوی) ،سبدهای حمایتی و... اقدامات مهمی صورت گرفت.در ابتدا قرار بود 313 آشپزخانه اطعام مهدوی داشته باشیم ولی به لطف همراهی مردم ، بیش از هزار آشپزخانه ایجاد شد.
وی مطرح کرد: رزمایش دوم ایران همدل از عید سعید غدیر تا پایان ماه صفر برگزار می شود و هماهنگی های بین دستگاهی صورت گرفته است.
بختیاری مطرح کرد:سالمندان و بیماران صعب العلاج به طور ویژه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی ( ره) قرار دارند و اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی را سه رکن توانمندسازی قرار داده ایم.
وی افزود:با اقدامات حمایتی کمیته امداد طی این سالها، 700 هزار خانوار خودکفا شده اند و باعث کاهش هزینه حدودا سه هزار میلیارد تومانی ما شد.
بختیاری مطرح کرد:رئیس کل بانک مرکزی در مشهد مطرح کردند:« که خوش حساب ترین مشتریان بانکها، افراد تحث پوشش کمیته امداد هستند.»چون ما وامهای کلان نداریم و حداکثر حدود 50 میلیون تومان است.در بزنگاههای حساس کشور ، این خانواده های عزیز کمیته امداد همواره به کمک ما آمدند و باعث سربلندی ما شده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد:خانواده ای را دیدم که از مستمری که دریافت می کرد،اندکی را به حساب کمیته بر می گرداند و می گفت صرف خانواده های نیازمند تر کنید.این نشانگر روح بالا و کرامت و بزرگواری این عزیزان است.
وی با اشاره به سامانه اکرام گفت:نظارت دقیق و بالایی روی این سامانه قرار دارد.در سال گذشته حدود 912 میلیارد تومان صرفا حمایت مردم از افراد تحت پوشش این طرح بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴