کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گازرسانی به روستاها در مقایسه با سایر سوخت‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد

13 مرداد 1399 ساعت 15:30

وزیر نفت گفت: ما در وزارت نفت مطالعات گسترده‌ای را برای تامین انرژی پایدار برای روستاها انجام دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گازرسانی به روستا‌ها بیشترین صرفه اقتصادی را دارد.


به گزارش بلاغ به نقل ازبیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های گازرسانی استان خراسان رضوی با اشاره به مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه گفت: ما در وزارت نفت مطالعات گسترده‌ای را برای تامین انرژی پایدار برای روستاها انجام دادیم. در این مطالعات که حدود یک سال به طول انجامید ما به بررسی استفاده از گاز، CNG، برق و سایر سوخت‌ها در مناطق روستایی پرداختیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گازرسانی به روستا‌ها بیشترین صرفه اقتصادی را دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: در طرح وزارت نفت حدود 26 هزار میلیارد تومان خرج شد و مجلس تنها با اعطای یک مجوز به وزارت نفت باعث شد که امروز این کار بزرگ انجام شود.
زنگنه همچنین گفت: این اقدام یک بازی برد-برد برای همه دستگاه‌ها و افراد مرتبط با این طرح بود. با انجام پروژه‌های گازرسانی دولت برنده شد زیرا هم‌اکنون می‌تواند فرآورده مایع بیشتری صادر کند و درآمد خود را افزایش دهد. مردم برنده شدند زیرا گاز به خانه‌های آنها رسید و سطح رفاه در زندگی‌شان بالا رفت.
وزیر نفت ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح محیط زیست نیز برنده شد زیرا با رساندن گاز به خانه‌ها دیگر مردم برای تامین گرمای موردنیاز، اقدام به آسیب رساندن به منابع طبیعی و جنگل‌ها و استفاده از هیزم نمی‌کنند. قطعا آثار زیست محیطی این طرح در چند سال آینده بیشتر نمایان خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مسیر اجرای پروژه گازرسانی صدها هزار شغل ایجاد کردیم. تمامی تجهیزات استفاده شده در این پروژه ساخت داخل بودند و پروژه توسط پیمانکاران محلی انجام شده است.
زنگنه تاکید کرد: با رساندن گاز به خانه‌ها، مردم اقدام به خرید بخاری و تجهیزات موردنیاز کردند و بدین صورت یک چرخه اشتغال در این فرآیند برای مردم ایجاد شد که در این وضعیت بحرانی به کمک کشور آمد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433650

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433650/گازرسانی-روستاها-مقایسه-سایر-سوخت-ها-صرفه-اقتصادی-بیشتری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com