تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۳۳۶۴۷
وزیر خارجه لبنان استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این کشور کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور کرد.
بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، ناصیف حتی پس از تقدیم استعفای خود، بدون اینکه سخنی بگوید ساختمان نخست‌وزیری لبنان را ترک کرد. 
قرار است وی در کنفرانسی خبری درباره دلایل استعفای خود توضیح دهد.
 روزنامه لبنانی «الاخبار» تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتمالی وزیر خارجه لبنان دانست.
این روزنامه ضمن اشاره به برخی تلاش‌های قبلی برای کنار زدن دولت دیاب، ادامه داد: امروز بار دیگر درتلاش هستند که دولت را ساقط کنند اما این بار ضربه قویتر است. ناصیف حتی  پس از به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای قانع کردن وی به استعفا، از پست خود استعفا خواهد کرد. این تلاش‌ها را سفیر پیشین لبنان به نیابت از آمریکایی‌ها به شکلی ویژه بر عهده دارد اما فشارهای اصلی از جانب فرانسه است، کشوری که از دیاب عصبانی است (جزئیات بیشتر).
دولت جدید لبنان اول بهمن سال گذشته (۱۳۹۸) و یک ماه و چند روز پس از مأمور شدن حسان دیا برای این موضوع تشکیل شد (جزئیات بیشتر).
ناصیف حتی متولد طرابلس در شمال لبنان و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۹۷۵ است و در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مدرک دکترا در رشته روابط بین‌الملل گرفت.
وی پیش‌تر نماینده لبنان در اتحادیه عرب و نیز رئیس هیأت دیپلماتیک این کشور در فرانسه، ایتالیا و واتیکان بوده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴