کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال از سرگیری ارتباطات هوایی بین تاجیکستان و ترکیه

13 مرداد 1399 ساعت 15:00

رؤسای جمهور تاجیکستان و ترکیه در تماسی تلفنی برای از سرگیری ارتباط منظم هوایی بین دو کشور در آینده نزدیک ابراز آمادگی کردند.


به گزارش بلاغ به نقل از«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.
در جریان این گفت‌وگو سران دو کشور به یکدیگر و مردم کشورهای خود را به مناسبت عید سعید قربان تبریک گفتند.
طرفین همچنین در مورد فرآیند نگران کننده شیوع جهانی ویروس همه گیر کووید-19 بحث و تبادل نظر کردند.
در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان به مردم شریف ترکیه، بستگان و خویشاوندان قربانیان این بیماری ابراز همدردی و حمایت کرد و برای تمام مبتلایان شفای عاجل آرزو کرد.
رحمان در ادامه از طرف ترکیه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه پزشکی و همکاری برای بازگرداندن شهروندان جامانده تاجیک به میهن ابراز تشکر کرد.
در این راستا روسای جمهور تاجیکستان و ترکیه آمادگی خود برای از سرگیری ارتباط منظم هوایی بین دو کشور در آینده نزدیک اعلام کردند.
روابط دوجانبه تاجیکستان و ترکیه مانند توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین تعامل در زمینه امنیت و مبارزه مشترک با چالش و تهدیدات جهانی از موضوعاتی بود که مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.
در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین سایر موضوعاتی مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433644

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433644/احتمال-سرگیری-ارتباطات-هوایی-بین-تاجیکستان-ترکیه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com