کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی الکاظمی: برای تأمین بودجه برگزاری انتخابات زودهنگام عراق مشکلی نیست

13 مرداد 1399 ساعت 14:25

سخنگوی نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه تعیین زمان انتخابات زودهنگام در پاسخ به کشمکش‌های سیاسی نبوده گفت که دولت برای تامین بودجه این انتخابات مشکلی ندارد.


به گزارش بلاغ به نقل از«احمد الملا طلال» سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که یک تیم ویژه برای تدارک  شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس معیارهای بین‌المللی تشکیل شده است.
به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: تصمیم نخست‌وزیر در تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام کاملا پس از بررسی‌های علمی و هماهنگی و رایزنی با متخصصان اعلام شد و یک اقدام واکنشی در پاسخ به کشمکش‌های سیاسی نبود.
وی با اشاره به اینکه یک تیم ویژه برای تدارک طرح برگزاری انتخابات بر اساس معیارهای بین‌المللی تشکیل شده گفت که یک اراده مردمی نیز وجود دارد که خواستار بستر و فضای امن برای برگزاری انتخابات زودهنگام است.
طلال افزود: ما نمی‌خواهیم که تجربه انتخابات سال ۲۰۱۸ تکرار شود، انتخاباتی که منجر به وضعیت کنونی شده است.
سخنگوی الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تکمیل قانون انتخابات از سوی پارلمان تاکید کرد و گفت که مشکلی برای تامین بودجه ویژه برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد.
وی تصریح کرد: تعیین زمان برگزاری انتخابات نوعی رقابت میان گروه‌های سیاسی به وجود آورده است.
احمد الملا طلال با اشاره به اینکه مردم به صراحت خواستار انحصار اسلحه به دست دولت هستند گفت: دولت به پیگرد و بازخواست عاملان کشتار «انتفاضه اکتبر» پایبند است.
وی درباره ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امور استراتژیک عراق در بغداد گفت که این قضیه پیچیده است و سرنخ‌های آن در هم تنیده است. تیم‌های ویژه‌ای برای از هم باز کردن کلاف سر درگم در ترور الهاشمی هستند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
سخنگوی الکاظمی درباره بحران برق عراق نیز گفت: وزارت برق در دولت سابق اقدام به صیانت از نیروگاه‌های برق نکرده و طی سالهای گذشته ۶۲ میلیارد دلار در بخش برق هزینه شده است.
مصطفی الکاظمی جمعه گذشته بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433637

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433637/سخنگوی-الکاظمی-تأمین-بودجه-برگزاری-انتخابات-زودهنگام-عراق-مشکلی-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com