کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه مازندران

13 مرداد 1399 ساعت 13:20

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی بمناسبت عید بزرگ غدیر در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: این برنامه های بصورت مجازی برگزار و از شبکه های اجتماعی پخش می شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام مسعود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار  از شهرستان ساری با بیان اینکه این سازمان در طول سال برنامه‌های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند، اظهار کرد: جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت عید بزرگ غدیر در 62 امامزاده شاخص استان بصورت مجازی برگزار می‌شود.
وی افزود: ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ویژه ‌برنامه‌های خاصی در دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در مازندران در حال اجراست، افزود: بقاع شاخص استان مجری طرح جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی هستند که این برنامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
قربانی خاطرنشان کرد: این ویژه‌برنامه‌ها از عید سعید قربان و با قرائت دعای عرفه آغاز و با برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله برگزاری جشن و مولودی‌خوانی خیابانی با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نورافشانی، تبرکات علوی، برگزاری مسابقات غیر حضوری و حفظ خطبه غدیر از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در دهه ولایت است.
وی تصریح کرد: در عید غدیر خم مردم با امام علی علیه السلام بیعت می‌کرند و ما امروز باید با حضرت ولی عصر عجل الله تعالی پیمان ببندیم؛ تبلیغ فضایل و جایگاه امامت و ولایت را مورد تأکید قرار داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه تعظیم شعائر و ایجاد فضای شادی در عیدالله الاکبر از اهداف مهم برنامه‌های اوقاف است، گفت: باید مسئله غدیر تبیین و به شبهات رایج در این باره، پاسخ داده شود و ترویج وقف ولایت علوی بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت است که می‌کوشیم واقفین بتوانند با الطاف الهی، وقف‌هایی را در حوزه غدیر و امیرالمؤمنین(ع) داشته باشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433613

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433613/برگزاری-جشن-ولایت-علوی-اکمال-دین-نبوی-بقاع-متبرکه-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com