تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۹۱
پس از صدور حکم دادگاهی در برزیل، فیس بوک ده‌ها حساب منتشر کننده اخبار دروغ را در این کشور مسدود کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، حساب های مسدود شده برزیلی در فیس بوک به طور عمده متعلق به نزدیکان و دوستان رئیس جمهور تندرو و راستگرای این کشور هستند.
از جمله حساب هایی که به دستور دادگاه برزیل مسدود شده اند می توان به حساب های لوسیانو هنگ سرمایه دار مشهور این کشور و روبرتو جفرسون رهبر یک حزب سیاسی مشهور حامی رئیس جمهور برزیل اشاره کرد. این افراد به دروغ پراکنی متهم شده اند.

 
فیس بوک همچنین به علت عدم تبعیت اولیه از حکم دادگاه برزیلی مجبور به پرداخت جریمه ای معادل با ۳۶۸ هزار دلار شده است. این شرکت بابت هر روز تاخیر در اجرای این حکم نیز باید بیش از ۱۹ هزار دلار به دادگاه پرداخت کند.
فیس بوک در واکنش به این جریمه تقاضای فرجام خواهی کرده و آن را با آزادی بیان در تعارض دانسته است. این شرکت تنها زمانی جریمه و حکم دادگاه برزیلی را جدی گرفت که یکی از کارمندانش با تهدید تعقیب جنایی مواجه شد. پیش از این توئیتر هم به دلایلی مشابه موظف به مسدود کردن ۱۶ حساب کاربری برزیلی شده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴