دعوت قهرمان کشتی جهان از مردم به کمپین «به وقت روشنایی»؛

مردم صرفه‌جویی در مصرف برق را جدی بگیرند/به فکر محرومان باشیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۷۷
قهرمان کشتی جهان از مردم خواست به کمپین «به وقت روشنایی» بپیوندند.
۰
plusresetminus
مردم صرفه‌جویی در مصرف برق را جدی بگیرند/به فکر محرومان باشیم
به گزارش بلاغ، به علت وجود گرمای بی سابقه با مشخصه دوره زمانی زیاد، مصرف انرژی الکتریکی در کشور به شدت افزایش یافته است.

با توجه به پیک حدود 30 هزار مگاواتی برق در فصل زمستان، افزایش 25 هزار مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان، عمدتا ناشی از تاثیربار‌های سرمایشی است که طول زمانی ان کمتر از ۴۵ روز متوالی است. به عبارتی دیگر سرمایه ملی کشور در بخش برق برای تامین حدود ۱۷۰۰۰ مگاوات وبرای یک دوره کوتاه صرف می‌شود که قطعا می‌باید برنامه ریزی واقدامات عملی جهت مدیریت مصرف برق در بخش بارهای سرمایشی صورت پذیرد.

به هر حال در شرایط فعلی، پدیده افزایش دما با دوره زمانی طولانی احتمال بروز خاموشی را در کشور افزایش داده است وخصوصا افزایش دمای همراه با پدیده گرد وغبار ورطوبت بالا شرایط سختی را نیز برای مردم خوب استانهای جنوبی کشور رقم زده است که ضرورت استمرار تامین برق را الزامی وبه نوعی اخلاقی ویک وظیفه ملی نموده است.

خوب در این شرایط چی باید کرد؟ افزایش دما نیز علاوه بر رشد مصرف برق، ظرفیت تولید وانتقال وتوزیع تاسیسات برق رسانی را کاهش می‌دهد.

همزمان با افزایش دمای هوا که موجب افزایش چشمگیر مصرف برق در سراسر کشور شده است، پویش "به وقت روشنایی" از مردم می‌خواهد تا با 15 دقیقه خاموش کردن کولرهای منازل در طول روز، کمک شایانی به صرفه‌جویی برق کشور داشته باشند.

حسین رستگارجمالی قهرمان کشتی جهان با پیوستن به این پویش با تاکید بر رعایت الگوی مصرف در ساعات اوج مصرف، گفت: باید با مدیریت مصرف برق دقت بیشتری در میزان استفاده داشت تا از فشار بر سیستم برق پیشگیری شود و در عین شاهد خاموشی‌ها نباشیم.

وی تصریح کرد: همه وظیفه داریم در این روزها گرم و کرونایی در کشور، دست به دست هم دهیم و با کاهش مصرف برق و رعایت الگوی مصرف، صنعت برق را کمک کنیم.

رستگارجمالی همکاری مردم در مصرف برق را مهم  و ملزم دانست و تاکید کرد: خانواده ها با رعایت مصرف برق میتوانند در صرفه جویی برق مشارکت موثر داشته باشند.

قهرمان کشتی جهان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مسئولان، صرفه‌جویی در مصرف برق علاوه بر کاهش خاموشی ها در صرفه‌جویی منابع مالی نیز نقش دارد، اظهار کرد: از منابع حاصل از محل صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توان در امر محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور بهره برد.

وی از مردم خواست به پویش "به وقت روشنایی" بپیوندند و با خاموش کردن تنها 15 دقیقه کولر خود در پیک بار مصرف که از ساعت 12 تا 16 بوده سهمی در کاهش مصرف انرژی برق داشته باشند.

رستگارجمالی خواستار مدیریت مصرف انرژی برق در تابستان شد و گفت: در این شرایط باید به فکر مناطق محروم باشیم.

این قهرمان کشتی جهان با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی صحیح به مردم دارند، افزود: همه باید در کاهش مصرف برق سهیم باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷