۰
plusresetminus
رئیس ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش بلاغ، علیرضا تابش افزود: ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در سه شهر بزرگ، حاشیه زاهدان، حاشیه چابهار و حاشیه مشهد نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون تفاهم نامه احداث مسکن محرومان در ۱۶ استان را امضا کردیم و در این راستا در هر استانی به فراخور نیاز موجود در آن، تعدادی واحد مسکونی برای اقشار مستمند و کم‌درآمد که اغلب تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، ساخته می‌شود.

وی گفت: امسال در مناطق روستایی برای ساخت مسکن محرومان ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بهره پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از طریق سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم و خیران احداث مسکن محرومان ظرف یک سال انجام و تحویل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در زمینه مقاوم سازی مسکن‌های روستایی، سالی ۲۰۰ هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد، گفت: در سال جاری نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره پنج درصد، برای مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی در هیئت دولت تصویب شد و در اختیار بانک‌ها قرار گرفت.

تابش درخصوص اجرای طرح‌های هادی روستایی نیز اظهار داشت: برای حدود ۹۴درصد از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی تهیه و در حدود ۱۸ هزار روستا نیز این طرح اجرا شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما