رئیس‌فدراسیون والیبال گفت: تا زمانی که برنامه مسابقات از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشود، مربی جدید معرفی نخواهد شد.
۰
plusresetminus
داورزنی: فدراسیون جهانی برنامه مسابقات را اعلام نکند سرمربی تیم ملی والیبال معرفی نخواهد شد
به گزارش بلاغ، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال روز گذشته به ریاست مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک به صورت آنلاین برگزار شد.

در این مجمع به غیر از علی نژاد، محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال، فضل‌الله باقرزاده نماینده کمیته ملی المپیک، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امورمشترک فدراسیون‌ها، جعفر سمیعی زفرقندی مدیرکل حراست وزارت ورزش، میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال، مهدی اسلامی خزانه‌دار، محمد جواد یزدان‌پناه بازرس، مهدی مستجاب دعوی مسئول امورمجامع، نمایندگان تربیت بدنی نیروهای مسلح، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، فدراسیون آماتوری ورزش کارگری، باشگاه‌ها، مربیان، داوران، ورزشکاران بانوان و آقایان و روسا و سرپرست هیئت‌های استانی والیبال شرکت کردند و در آخرین وضعیت فدراسیون والیبال بحث و گفت‌و‌گو شد.

داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال، در این مجمع عنوان داشت: والیبال در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت که قهرمانی جوانان ایران در جهان به عنوان رکورد جدیدی در والیبال به ثبت رسید.

رئیس‌فدراسیون والیبال میزبانی دو هفته لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل و میزبانی قهرمانی مردان آسیا در تهران را از عملکردهای بسیار خوب والیبال ایران در سال ۹۸ دانست و گفت: والیبال ساحلی نیز عملکرد خوبی در سال گذشته داشت که امیدوارم امسال نیز این روند را ادامه دهد.

وی ادامه داد: میزبانی تور جهانی سه ستاره بندرعباس را نیز در اسفند ۹۸ داشتیم و همه کارها برای برگزاری رقابت‌ها انجام شده بود، اما ویروس کرونا مسابقات را لغو کرد.

داورزنی درباره برنامه‌های پیش روی والیبال ایران گفت: در سال ۲۰۲۱ درخواست میزبانی برای جوانان و نوجوانان جهان داشتیم که فدراسیون جهانی تصمیم گرفت قهرمانی جوانان جهان را به میزبانی دو کشور و مرحله نهایی آن را در ایتالیا برگزار کند. با توجه به اینکه از نظر شرایط اقتصادی و بازاریابی، میزبانی ایران در این مسابقات مناسب نبود، از میزبانی جوانان جهان انصراف دادیم.

رئیس‌فدراسیون والیبال گفت: در نهایت برنامه بر این شد که ایران میزبان نوجوانان و جوانان آسیا و نوجوانان جهان شود که میزبانی آسیا قطعی است و میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، هنوز قطعی نشده اما احتمال آن زیاد است.

وی با یادآوری اینکه تا کنون مشکل حامی مالی برای سال ۹۹ حل نشده است، افزود: تلاش داریم که بر اساس منابع موجود، برنامه‌ها را پیش ببریم. البته از زمانی که مسئولیت فدراسیون را پذیرفتم، بدهکاری‌های زیادی داشتیم که تلاش کردیم آنها را تسویه کنیم و تا مهرماه سال جاری، ان شاالله همه آنها پرداخت خواهد شد. رئیس‌فدراسیون والیبال گفت: در تلاشیم که لیگ را با رعایت پروتکل‌ها از نیمه شهریورماه آغاز کنیم، زیرا هر چه لیگ پویاتری داشته باشیم، تیم ملی آماده‌تری خواهیم داشت.

دلیل تعلل در انتخاب سرمربی چیست؟
یکی از مهم‌ترین بخش صحبت‌های داورزنی در مجمع فدراسیون والیبال تشریح دلایل تعلل در انتخاب سرمربی تیم ملی بود. 31 فروردین ماه بود که همکاری فدراسیون والیبال ایران و ایگور کولاکوویچ به طور رسمی پایان یافت و این مربی مونته نگرویی هم بعد از مدتی هدایت یک تیم باشگاهی را در لیگ لهستان برعهده گرفت.

در ماههای اخیر اما با وجود حرف و حدیث‌های زیادی که پیرامون انتخاب سرمربی جدید وجود داشته، هنوز فدراسیون اقدام خاصی برای معرفی سکاندار جدید تیم ملی والیبال نکرده است.در حالی که پیش از این فدراسیون انتخاب مربی ایرانی را محتمل‌تر می‌دانست، طی روزهای اخیر مذاکره با ولادیمیو آلکنو و رزنده، سرمربیان سابق روسیه و برزیل از سوی دبیر فدراسیون تایید شد تا مشخص شود ایران همچنان قید مربیان خارجی را نزده است.

در مجمع دیروز فدراسیون والیبال، داورزنی دلیل تعلل فدراسیون در انتخاب سرمربی جدید گفت: الان منتظر برنامه دقیق مسابقات هستیم. نمی‌خواستیم زمانی که مسابقاتی برگزار نمی‌شود هزینه‌ای برای مربی کنیم. رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم. تا پایان سال ۷ ماه فرصت داریم که سه میلیارد برای مربی بار مالی دارد. صحبت‌های مختلفی در هیئت‌رئیسه شد و در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد. سعی کردیم منابع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که دچار مشکل نشویم.

فدراسیون‌ها بر اساس عملکرد
 بودجه دریافت خواهند کرد

علی نژاد معاون وزیر ورزش نیز در این مجمع عنوان داشت: والیبال نشان داد غیر از فوتبال سایر رشته‌ها اگر در مارکتینگ با برنامه کار کنند نتیجه آن را خواهند دید. قطعا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایتش را از والیبال ادامه خواهد داد. در سال ۹۹ مبنای بودجه‌بندی بر اساس عملکرد بود. هر فدراسیونی موفق‌تر باشد پول بیشتری خواهد گرفت. ارزیابی عملکرد انجام شده است. قطعا فدراسیونی مانند والیبال شرایط بهتری خواهد داشت. کرونا باعث شد وضعیت دنیا متفاوت شود. هنوز به پسا کرونا نرسیده ایم. ورزش آسیب دید. تعویق المپیک همیشه به دلیل جنگ جهانی بوده اما الان به خاطر کرونا به تعویق افتاده است. اکثر فدراسیون‌های جهانی مانند والیبال رویداد‌های خود را لغو کردند. باید زندگی با ویروس را یاد بگیریم.

علی نژاد در پایان گفت: برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر والیبال با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که لیگ برگزار شود. خوشحالم در مجمع فدراسیون با برنامه‌ای مانند والیبال حضور داشتم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲