مسئول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: 100 هزار بسته کمک مؤمنانه در قالب دست یاریگر کارفرمایان بین کارگران کشور توزیع می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی‌ حسین رعیتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار در مورد دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه بین کارگران و کارخانجات گفت: تلاش بر این است در 14 مردادماه در قالب دست یاری‌گری کارفرمایان و نیز اجرای شیفت ایثار کارگران 100 هزار بسته کمک مؤمنانه با همکاری مدیران کارخانه‌ها و کارگران شامل لوازم التحریر و سبد معیشتی برای کارگران در 30 استان کشور توزیع می‌شود.
وی افزود: شیفت ایثار کارگران در قالب 30 برنامه محوری در 30 استان با حضور مسئولان استانی، مدیران کارخانه‌ها و کارگران بسیجی داوطلب در قالب شیفت ایثار اجرا می‌شود.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات گفت:‌ اجرای شیفت ایثار در سال 97 به استعداد 210 هزار نفر ساعت انجام شد که امید می‌رود، امسال شیفت ایثار به استعداد 250 هزار نفر ساعت در کشور اجرا شود و عواید آن صرف کمک مؤمنانه به کارگران نیازمند شود.
به گفته وی همانگونه که مدافعان سلامت تلاش می‌کنند، بیماران را از بیماری کرونا نجات دهند، مدافعان معیشت و کارگران در شیفت ایثار تلاش می‌کنند در قالب کمک مؤمنانه بسته‌های معیشتی را به خانوارهای کارگران نیازمند و نیز بیکاران ناشی از کرونا برسانند.
رعیتی‌ فرد گفت: با تلاش کارگران و مردم خوشبختانه تاکنون هیچ قلم مصرفی مردم در کشور در شرایط کرونایی دچار مشکل نشده و مردم دچار کمبود نشده‌اند. در واقع کارگران مدافعان معیشت هستند که در کنار مدافعان سلامت خدمت می‌کنند.
وی همچنین اظهار داشت: رزمایش کمک مؤمنانه در مرحله دوم اجرا می‌شود که از 14 مردادماه در کشور شروع می‌شود. در مرحله اول  از 15 شعبان به فرمایش مقام معظم رهبری تا آخر ماه مبارک رمضان اجرا شد. در آن مرحله قبلی در مراکز تولید و صنعت کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد و به کارگرانی که از شرایط کرنایی متأثر شده‌اند و کسانی که بیکار شده اما بیمه بیکاری نداشتند مانند کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد، کارگر خدماتی این بسته‌های معیشتی در قالب کمک مؤمنانه اهدا شد.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات بیان بیان اینکه در مراکز تولیدی به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی کمتر مشکل اجتماعی روی داد، گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه 150 هزار بسته معیشتی  و بین 150 هزار خانوار کارگری و بیکار شده توزیع شد.
وی روش توزیع را  این گونه خواند که برخی کارگران ساختمانی شناسایی و دعوت شدند و بسته معیشتی دریافت کردند و به برخی از کارگران سر میادین که منتظر کار بودند، بسته‌های معیشتی اهدا شد. همچنین با کمک بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و کارفرمایانی که حس همدلی با مردم داشتند کمک‌هایی جمع‌آوری شده و بین نیازمندان توزیع شد.
رعیتی‌فرد گفت: در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه که در سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده در سه مرحله اجرا می‌شود؛ مرحله اول عید سعید قربان تا عید غدیر، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم دهه آخر ماه صفر این رزمایش اجرا می‌شود.
به گفته مسئول بسیج کارگران و کارخانجات به تصمیم سازمان بسیج در روز 14 مردادماه برنامه‌محوری در قالب ایجاد حس همدلی در کارخانجات و شیفت ایثار در کارخانه‌های کشور اجرا می‌شود و عواید و درآمدهای آن به همراه کمک کارفرمایان جمع‌آوری شده و از طریق پایگاه‌های بسیج و بسیج کارگری بین نیازمندان توزیع می‌شود. همچنین در مورد کارگران معسر نیز کمک مؤمنانه توزیع می‌شود.
به گفته رعیتی‌فرد متأسفانه به خاطر تورم و کاهش ارزش پولی ملی سفره کارگران کوچک شده و بسیاری از کارگران نیازمند سبد معیشتی و کمک هستند.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات در مورد اینکه چگونه کارگران نیازمند شناسایی می‌شوند، گفت: از ظرفیت پایگاه‌های بسیج که با عامه مردم سروکار دارند و نیز از طریق بانک اطلاعات رفاه ایرانیان کمک می‌گیریم و افراد نیازمند را شناسایی و بسته‌های کمک معیشتی کمک مؤمنانه را در اختیارشان قرار می‌دهیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰