تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۳۳۵۱۰
سخنگوی رسمی الحشد الشعبی در دیالی از جزئیات یکی از عملیات‌های ویژه این سازمان در دومین شهر بزرگ این استان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«صادق الحسینی» سخنگوی رسمی سازمان الحشد الشعبی در محور دیالی جزئیاتی از موفقیت نیروهای این سازمان در کنترل یک منطقه مهم در شمال شرق دیالی و خنثی کردن نقشه تروریست‌های داعش برای انجام مجموعه حملات تروریستی جدید ارائه کرد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که به دلیل اختفای شمار زیادی از بقایای داعش در روستاها و باغ‌های «بابلان»، «توکل»، «العالی» و باغ‌های «الزور» و تلاش‌های آنها برای انجام حملات علیه روستاها و مناطق امن استان دیالی، این منطقه را به یک چهارگوشه مهم و گرم در اطراف شهرستان «المقدادیه» واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه تبدیل کرده بود.
الحسینی تصریح کرد: تشکیلات الحشد الشعبی به ویژه تیپ ۲۴ موفق شد تا با تلاش‌هایی استثنایی و انجام مجموعه عملیاتی ویژه در اوواخر ژوئیه گذشته بزرگترین گره امنیتی و منبع تهدیدی واقعی برای شهرستان المقدادیه (دومین شهر بزرگ استان دیالی) واقع در شمال شرق این استان را از بین ببرد.
وی افزود: در این میان بیش از ۱۰ مخفی‌گاه تروریست‌های داعش که میزان زیادی اسلحه و مواد منفجره را در خود جای داده بود توقیف و بیش از ۳۰ بمب‌گذاری صورت گرفته در مسیرها را خنثی کنند.
الحسینی در ادامه گفت که نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند طرح تروریستی داعش برای تبدیل باغ‌ها و روستاها به پناهگاهی امن برای عناصر خود در دیالی را خنثی کنند و   در حال حاضر نیروهای الحشد در ۱۳ بخش از این استان مستقر هستند و نقشی محوری در مقابله با تروریست‌های داعش ایفا می‌کنند.
وی اوایل تیرماه گذشته گفته بود در نشست‌های امنیتی اخیر با فرماندهی نیروی زمینی و سایر تشکیلات امنیتی کشور، توافق شده است که الحشد الشعبی اداره بخش بزرگی از پرونده امنیتی مرزهای میان دو استان دیالی و صلاح‌الدین را به منظور پایان دادن به تنش‌ها و تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای نفوذ بر عهده گیرد.
پیش‌تر نیز الحشد الشعبی از در راستای تامین امنیت استان دیالی ، از ایجاد یک کمربند امنیتی بزرگ برای مقابله با داعش در منطقه جغرافیایی مهم در شمال شرق این استان خبر داده و اعلام کرده بود که برای کمک به انجام هرگونه ماموریت امنیتی علیه داعش در این مناطق که با دوری جغرافیایی و دور از دسترس بودن از سایر مناطق دیالی، متمایز شده‌اند، کاملا آماده است. زیرا این مناطق از نظر استراتژیک بسیار مهم هستند و دروازه شمال شرق دیالی به شمار می‌روند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما