کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا 100 میلیون دوز واکسن کرونا را پیش خرید می‌کند

11 مرداد 1399 ساعت 21:45

دولت آمریکا برای تهیه و تحویل ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی ویروس کرونا به شرکت‌های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین ۲.۱ میلیارد دلار پرداخت می‌کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازسی‌ان‌بی‌سی، دولت آمریکا برای تهیه و تحویل ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی ویروس کرونا به شرکت‌های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین  ۲.۱ میلیارد دلار پرداخت می‌کند.
این دوشرکت دارویی گفتند:‌ حدود ۷۵۰ میلیون دلار از این مبلغ برای حمایت از توسعه بیشتر واکسن از جمله کارآزمایی‌های بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی برای ساخت و تحویل ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن هزینه خواهد شد.
این خبر کمتر از دو هفته پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر پرداخت ۱.۹۵ میلیارد دلار برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کروناویروس توسط شرکت های Pfizer و BioNTech اعلام شده است.
 شرکت‌های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین که به اختصار GSK نامیده می‌شود همچنین اعلام کردند: ایالات متحده آمریکا می‌تواند ۵۰۰ میلیون دوز اضافی از واکسن کرونا را سفارش دهد.
توماس تریومف، معاون اجرایی و رئیس بخش واکسن شرکت سانوفی گفت: «نیاز جهانی به واکسن برای کمک به جلوگیری از COVID-19 بسیار گسترده است و هیچ واکسن و شرکت تنها قادر به پاسخگویی به تقاضای جهانی نیست».






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433498

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433498/آمریکا-100-میلیون-دوز-واکسن-کرونا-پیش-خرید-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com