امام جمعه ایالت مولتان پاکستان تاکید کرد: برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مصداق امر به معروف و راهی برای عیان شدن ماهیت جریان‌های انحرافی وابسته به غرب است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، زوار حسین حیدری؛ فعال فرهنگی شیعه و امام جمعه ایالت مولتان پاکستان گفت: در دین اسلام کشور و سرزمین به معنای جغرافیای مستقل معنایی ندارد. مسلمانان پیکری واحد هستند که هر کجای جهان باشند بهم وابسته‌اند و تعلق خاطر دارند. تعیین مرزهای جغرافیایی عاملی برای دسته بندی کشورها و قومیت‌ها و باعث جدایی مردم از یکدیگر بوده است. در خاورمیانه با وجود اینکه اغلب کشورها مسلمان‌نشین هستند، این مرزبندی ها تفاوت ها را برجسته کرده است.
وی ادامه داد: پاکستان، ایران، عراق، عربستان، یمن و ... با این که کشورهایی مسلمان و مهم در منطقه هستند تفاوت هایی با یکدیگر دارند، منافع و رویکردهایشان با هم متفاوت است. نفوذ غرب در بعضی از این کشورها باعث به وجود آمدن جریان ها و استراتژی‌هایی شده که کل منطقه را به خطر انداخته و عامل تفرقه بین مسلمانان شده است. 
امام جمعه ایالت مولتان پاکستان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: غربی‌ها در این منطقه باعث تشدید اختلاف بین شیعه و سنی و ترویج فرقه‌هایی همچون بهائیت و داعش شده‌اند. متاسفانه بعضی مسلمانان شیعه و سنی به اختلاف ها دامن زده و به یکدیگر توهین می کنند، آمریکا و اسرائیل و حامیانشان در عربستان صعودی به رشد فرقه گرایی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان دامن می‌زنند. 
 
وی با اشاره به اهمیت رسانه در بیان واقعیت اسلام و آنچه این روزها در خاورمیانه در جریان است گفت: رسانه‌هایی که آمریکا، اسرائیل و عربستان حامی آن هستند قدرت بیشتری دارند و قدرت رسانه ای می‌تواند افکار عمومی را با خود همراه کند. متاسفانه این رسانه ها جنگ افروزی در خاورمیانه را افزایش می دهند و به همین دلیل است که این روزها بزرگترین جنگ و درگیری در جهان، در خاورمیانه رقم خورده است.
 
 
 
زوار حسین حیدری گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است، برای رقابت در این فضا باید مجهز به ادوات رسانه‌ای مدرن و جذاب بود. جهان اسلام نیازمند رسانه‌ها، فیلم و سینما است تا حرف‌هایش را به گوش جهان برساند. رسانه ها این روزها تعریف دیگری از هویت را مطرح می‌کنند، تعریفی فراتر از مرزهای جغرافیایی که پیش از این وجود داشت. رسانه‌ها هستند که مشترکات را برجسته می کنند و در افکار عمومی تعلق خاطر مشابه می سازند. 
این فعال فرهنگی پاکستانی گفت: رسانه ها کلاس های درس بدون دیوار هستند، با مخاطبان میلیاردی. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما رسانه های بزرگ دنیا را در اختیار نداریم اما آنچه داریم هم کم نیست و باید از این ظرفیت درست استفاده کنیم. رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید دارند که اگر ما بتوانیم مقابل هجمه رسانه‌های غربی بایستیم و کار درست انجام بدهیم، بخشی از این صحنه که در اختیار نیروی باطل است در خدمت نیروی حق قرار می‌گیرد.
زوار حسین حیدری وظیفه مسلمانان امروز را گرایش به همدلی و همراهی دانست و تاکید کرد: همه مسلمانان باید امت واحده باشند و مقابل نیروهایی بایستند که هویت مسلمانان را نشانه رفته‌اند. 
این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت سینما به عنوان رسانه‌ای تاثیر گذار گفت: سینما روی همه اقشار تاثیر دارد و می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. در مناطقی مانند هند و پاکستان، سینما بزرگترین و مهمترین عامل برای شکل دهی به افکار عمومی است پس باید برایش برنامه داشت. سینما می‌تواند همه دغدغه‌های ما را درباره مسائل بنیادینی که غرب مورد هجمه قرار داده رفع کند. با این ابزار می‌توانیم در همه نسل‌ها به ویژه کودکان، تغییر نگاه ایجاد کنیم و آنچه غرب در طی سال‌ها به وجود آورده آهسته آهسته تصحیح کنیم.
زوار حسین حیدری گفت: برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت مصداق امر به معروف است. دین مبین اسلام بارها تاکید کرده که ظلم قبیح و ممنوع است. اسلام ما را به نیکی و عدل دعوت کرده اما این روزها، خاورمیانه جولانگاه ظلم شده است. سینما می تواند این فجایع را ثبت کند. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حرکتی پسندیده در جهان اسلام است، که می تواند صدای مسلمانان را به گوش همه برساند.
امام جمعه ایالت مولتان پاکستان ادامه داد: دشمن در سوریه، لبنان، عراق، کشمیر و ... در حال قربانی کردن مسلمانان است. سینما و جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند این ظلم را عیان کند و تصویری واقعی و برخلاف آن چه رسانه‌های غربی به جهان مخابره می کنند ارائه دهد. 
زوار حسین حیدری گفت: آیا این آزادی یا احقاق حقوق بشر است که فرزندی را مقابل چشمان مادر سر ببرند؟ آنچه داعش در سوریه بر سر زن‌ها و خانواده‌ها آورد، آزادی است؟ جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت این ظلم را به جوامعی نشان می‌دهد که دم از آزادی می زنند اما خودشان خاورمیانه را به خاک و خون کشیده‌اند. 
 
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴