کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست لس‌آنجلس برای اصلاح قانون 50 منشور المپیک/ضد نژادپرستی سیاسی نیست

11 مرداد 1399 ساعت 17:55

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس خواستار اصلاح قانون 50 منشور المپیک شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازکیسی واشرمن رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس در نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از تغییر قانون 50 منشور المپیک دفاع کرد.
براساس گزارش Sportico، واشرمن در این نامه از IOC خواست تا دستورالعمل‌هایی را که از قانون 50 منشور المپیک حمایت می‌کند، اصلاح کند تا اجازه دفاع از مبارزه با نژادپرستی در المپیک صادر شود.
براساس قانون 50 منشور المپیک، هیچ نوع تظاهرات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هر مکان یا مکان‌های المپیک، اماکن یا مناطق دیگر مجاز نیست.
IOC ادعا می‌کند که این قانون برای محافظت از بی طرفی ورزش و جنبش المپیک طراحی شده اما این سیاست در ماه‌های اخیر با انتقاد شدید روبه‌رو شده است چرا که ورزشکاران مختلفی از مبارزه علیه نژادپرستی حمایت کرده‌اند.
واشرمن در نامه‌ای به توماس باخ درخواست کرد این اجازه به ورزشکاران داده شود تا علیه نژادپرستی در هر جایی که هستند حمایت کنند.
وی در این باره اظهار داشت: مبارزه با نژادپرستی سیاسی نیست. ضد نژادپرستی بودن جزو اصول اساسی بشر ماست. پس این موضوع تضمین همه چیزهایی است که بازیهای المپیک سمبل آن هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433451

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433451/درخواست-لس-آنجلس-اصلاح-قانون-50-منشور-المپیک-ضد-نژادپرستی-سیاسی-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com