تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۳۳۴۳۶
نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در استان تاشکند پس از بازسازی به بهره‌برداری رسیده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشرکت «ازبک.هیدروانرگو» اعلام کرد نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در استان تاشکند پس از بازسازی و تجهیزات مدرن به بهره‌برداری رسید.
پس از مدرنیزه نیروگاه برق آبی «قادریه-3» ظرفیت تولیدی آن به 15.34 مگاوات و مقدار متوسط سالانه بهره‌برداری برق 124 میلیون و 400 هزار کیلووات ساعت برق رسیده است.
نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در سال 1933 میلادی ساخته شد و ظرفیت کلی آن 13.2 مگاوات بود که طی 85 سال فعالیت 4 دستگاه آبی کارآیی خود را از دست دادند. بدین دلیل این نیروگاه به طور کلی تعمیر شد.  
بر اساس فرمان رئیس جمهور ازبکستان، تصمیمی در مورد تجهیز و مدرن شدن نیروگاه برق آبی «قادریه-3» اخذ شده است. در ماه دسامبر سال 2017 میلادی کارهای ساختمانی آن آغاز شد.
گفتنی است دستگاه‌های اصلی هیدروتکنیکی توسط شرکت Dongfang Electric International Corporation چین تولید و همچنین نصب و مونتاژ دستگاه‌های فنی توسط کارشناسان خارجی و داخلی انجام شده است.  
با وجود شیوع کرونا و اعمال قرنطینه بازسازی نیروگاه برق آبی در زمان تعیین شده به اتمام رسید.
هم اکنون در ازبکستان 45 واحد نیروگاه با ظرفیت کلی نزدیک به 12 هزار و 800 مگاوات فعالیت می‌کنند که 90 درصد تولید برق این کشور بر عهده 10 واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت 10 هزار و 600 مگاوات است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴