مدیرکل محیط زیست مازندران:

مهم‌ترین دغدغه مازندران معضل زباله است

تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۳۳۴
مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست مازندران گفت: مهم‌ترین دغدغه مازندران معضل زباله است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ؛هرمز محمودی‌راد ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهر آمل با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اکولوژیکی و زیستی در استان مازندران بسیار بالا است، اظهار داشت: این امر شاخص‌های نگه‌داری و حفاظت از این مواهب الهی را افزایش می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه نسل فعلی حریصانه در استفاده از منابع طبیعی و عدم رعایت موازین زیست ‌محیطی پیش می‌رود، گفت: این امر موجب می‌شود نسل آتی به رویه فعلی معترض شود.
محمودی‌راد با بیان اینکه هم اکنون شهرهای بزرگ کشور در معرض آلودگی هوا قرار دارند، عنوان کرد: آلودگی‌ها عمدتا ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی و زیاده‌روی در مصرف این دست سوخت‌ها است.
این مسئول با اعلام اینکه آلاینده‌های خانگی و صنعتی نیز در آلودگی‌ها نقش‌های بعدی را دارند، اظهار داشت: هم‌اکنون هشت شهر کشور معضل آلودگی هوا دارند.
مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست مازندران با تاکید بر اینکه مواهب طبیعی در مازندران در برابر آلودگی هوا ایستاده، گفت: اگر چه امروز در مازندران آلودگی هوا نداریم اما بعید نیست در آینده با چنین مشکلی دست به گریبان نشویم.
وی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه مازندران معضل زباله است، یادآور شد: اگر زمین‌های وسیع و کویری داشتیم شاید این مشکل چندان نمود پیدا نمی‌کرد، اما امروز وجود جنگل، دریا و رودخانه و همه مواهب طبیعی در اطراف ما دغدغه آلوده شدن آنها را افزایش داده است.
محمودی‌راد اذعان داشت: امروز دنیای مترقی زباله را به عنوان طلای سیاه می‌شناسد و آن را اثرگذار می‌داند.
این مسئول در پایان متذکر شد: باید در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گیرد تا ضمن از بین نبردن مواهب طبیعی از زباله استفاده نیز شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰