کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت‌نام از نامزدها تا 20 مرداد ادامه دارد

رقابت رؤسای پیشین برای رسیدن به صندلی ریاست دوومیدانی به روزهای خوب خود بازمی گردد؟!

10 مرداد 1399 ساعت 23:57

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی در حالی از ششم مردادماه آغاز شده که رشته پایه و پرمدال در چند سال گذشته حال و روز خوبی نداشته و کمتر مورد توجه مسئولان ورزش قرار گرفته شده است.


به گزارش بلاغ، بالاخره پس از ماهها انتظار وزارت ورزش و جوانان تصمیم به برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی گرفت. بر همین اساس اول مردادماه بود که این وزارت خانه اعلام کرد ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی از تاریخ

 6 تا 20 مرداد ماه جاری انجام خواهد شد و جعفر محمدپور به‌عنوان دبیر مجمع کار ثبت‌نام را بر عهده خواهد داشت. وزارت ورزش در ادامه یادآور شد داوطلبین احراز پست ریاست فدراسیون دوومیدانی می‌توانند در تاریخ تعیین شده، با مراجعه به محل فدراسیون و دفتر دبیر، مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند.

مجید کیهانی رئیس ‌پیشین فدراسیون دوومیدانی نخستین فردی بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد. او در دومین روز از مهلت نام‌نویسی در محل فدراسیون حاضر شد ولی چون مدارکش ناقص بود قرار شد که برای تکمیل مدارک دوباره به فدراسیون برود. کیهانی پس از ثبت‌نام برای حضور در انتخابات در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: دوومیدانی رشته مورد علاقه من است و چون دوست‌دارم به این رشته خدمت کنم برای انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کردم، البته اگر هم به عنوان رئیس‌انتخاب نشوم بازهم به دوومیدانی کمک خواهم کرد.

وی در مورد اینکه آیا وزارت ورزش نسبت به حضور او در انتخابات دوومیدانی موضع خاصی دارد یا خیر، گفت: خیر، وزارت ورزش هیچ موضعی نسبت به من ندارد. به نظرم بدون کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فدراسیون‌ها نمی‌توانند به موفقیت برسند. انتخابات گذشته هم دارای اشکالاتی بود چون برخی از اعضای مجمع حائز شرایط قانونی برای حضور در این مجمع نبودند.
رئیس‌پیشین فدراسیون دوومیدانی پیرامون اینکه برخی دوومیدانی‌کاران چندان از نحوه مدیریت او راضی نیستند، گفت: نظر همه برای من محترم است. هر کسی که مسئولیت فدراسیون را عهده‌دار شود متولی همه دوومیدانی است و برای او فرقی ندارد چه کسی مخالفش است و چه کسی موافق او.

تمایل داوری به ثبت‌نام
بعد از کیهانی، حبیب‌الله دشتی مسئول انجمن دوومیدانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به عنوان دومین کاندیدا ثبت‌نام خود را انجام داد. دشتی رئیس‌هیئت دوومیدانی ملارد نیز هست. بدین ترتیب تا پایان روز جمعه دهم مردادماه تنها دو نامزد برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی ثبت‌نام کردند.

یکی از مدیرانی که حضورش درانتخابات محتمل است، افشین داوری است. او که در گذشته ریاست فدراسیون دوومیدانی را نیز برعهده داشت، در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری میزان اظهار داشت: ان‌شاءالله اگر صلاح بود در انتخابات فدراسیون دوومیدانی ثبت‌نام خواهم کرد. البته ابتدا باید برای کاندیداتوری در انتخابات این فدراسیون با وزارت ورزش هماهنگ کنم، چون کارمند وزارت ورزش هستم. وی درباره اینکه آیا بازنشسته است یا خیر، گفت: من بازنشسته نیستم و می‌توانم کاندیدای ریاست فدراسیون شوم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. رئیس‌سابق فدراسیون دوومیدانی در پایان درباره ثبت‌نام مجید کیهانی برای ریاست این فدراسیون گفت: کیهانی و سایر کاندیداها افراد قابل احترامی هستند و به هر حال همه دوست دارند رئیس‌فدراسیون شوند.

چه کسی رئیس‌می‌شود
19 اسفندماه بود که وزارت ورزش با وجود شیوع کرونا در سراسر کشور و درخواستی که هیئت‌های استانی دوومیدانی داشتند، تصمیم به برگزاری این انتخابات گرفت. خیلی از رؤسای هیئت‌ها در مجمع حضور پیدا نکردند، اما معاون وزیر ورزش به عنوان رئیس‌مجمع اعلام کرد انتخابات شکل قانونی دارد و حتی از ارسال یک رای با فکس خبر داد!بعد از گذشت چند روز و اعتراض و شکایت مجید کیهانی‌، وزارت ورزش تصمیم به تکرار انتخابات گرفته است. این در حالی است که همه در روزهای پایانی سال 98 منتظر صدور حکم ریاست افشین داوری بودند.

پس از آنکه انتخابات فدراسیون دوومیدانی از سوی وزارت ورزش باطل اعلام شد، علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش در گفت‌و‌گویی عنوان داشت: وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد که فدراسیون دوومیدانی چون المپیکی است با ریاست اداره شود ولی متاسفانه هم شرایط حاکم بر کشور به دلیل کرونا و هم اینکه تحریک بعضی از افراد خاص باعث شد که شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینکه مجمع بدون جهت گیری به فرد یا نامزد خاص برگزار شد و کاملا بی‌طرف بودیم اما حالا شرایط به گونه‌ای شد که مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره کنیم ولی قطعا پشتیبانی‌های حرفه‌ای اداری و مالی وزارت ورزش و جوانان از این رشته زیبا و المپیکی ادامه خواهد داشت و به قهرمانان خودمان قول می‌دهم که هیچ نگرانی و دغدغه‌ای برای آنها وجود نخواهد داشت.

واقعیت درخصوص اتفاقات اخیر دوومیدانی آن است که تاخیر در برگزاری المپیک موجب شد که وزارت ورزش به فکر برگزاری انتخابات بیفتد وگرنه اگر قرار بر برگزاری المپیک در سال 2020 بود، بعید بود که وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون را برگزار کند. حال که تصمیم وزارت ورزش برگزاری انتخابات است به نظر می‌رسد بازهم رقابت میان افشین داوری و مجید کیهانی باشد و احتمالا یکی از این دو ریاست فدراسیون را برعهده خواهد گرفت، هر چند که باید منتظر اتفاقات هفته‌های پیش رو بود و شاید به یکباره گزینه‌ای دیگر که نامش برای اهالی دوومیدانی نیز آشناست، وارد کارزار انتخابات شود.

دوومیدانی از رشته‌های پایه و پرمدال است که در چند سال گذشته حال و روز خوبی نداشته و کمتر خبرهای خوب که حاکی از پیشرفت در این رشته ورزشی باشد، به بیرون درز کرده است. دوومیدانی ایران که در المپیک 2012 لندن صاحب مدال ارزشمند نقره شد، در سال‌های اخیر به واسطه نبود برنامه‌ریزی مناسب، عدم ثبات مدیریت و خیلی مسائل دیگر نتوانست همپای برخی رشته‌های دیگر پیشرفت کند. این در حالی است که در ورزش جهان رشته‌های پرمدالی مثل دوومیدانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و بیشترین توجه و بودجه برای آنها اختصاص می‌یابد ولی در ورزش ایران موضوع کاملا برعکس است. به هر حال انتظار می‌رود ساز و کار انتخابات به خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان طراحی شود و در اسرع وقت شایسته‌ترین فرد ریاست این فدراسیون را برعهده گیرد.


کد مطلب: 433348

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433348/رقابت-رؤسای-پیشین-رسیدن-صندلی-ریاست-دوومیدانی-روزهای-خوب-خود-بازمی-گردد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com