تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۳۳۳۲۹
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه شهركهای صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاران زمینه اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می‌شود.
۰
plusresetminus
رونق تولیدات داخلی با توسعه شهرک‌های صنعتی و ورود سرمایه‌گذاران
به گزارش بلاغ، محسن صالحی نیا در مراسم عملیات اجرایی شهرک صنعتی بزرگ استان در بهشهر اظهار داشت: استان مازندران دارای پتانسیل بالای صنعتی بوده و علیرغم محدودیتهایی همچون كمبود زمین صنعتی كه با آن روبرو است، ظرفیت تولیدی بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینكه برای تشكیل شهرك صنعتی بزرگ استان فعالیتهای زیادی در طول چند سال گذشته انجام شده افزود: خوشبختانه موانع آماده سازی شهرك برطرف شده تا بتوانیم به تقاضای صنعتگران و تولیدكنندگان پاسخ دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید در راستای اجرای دو سیاست توسعه شهركها و احیای واحدهای تولیدی راكد تلاش كنیم تا بتوانیم شرایط لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی دارای اهلیت و باصلاحیت را فراهم كنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضاهای زیادی كه در استان مازندران برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین توسعه سرمایه گذاری وجود دارد، آماده سازی شهرك صنعتی بزرگ در استان میتواند پاسخ مناسبی برای این تقاضاها باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران خاطرنشان كرد: دستگاههای اجرایی با همكاری و همراهی میتوانند در ایجاد بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران به فضای صنعت استان كمك كنند و نقش مؤثری ایفا نمایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه توسعه فعالیتهای بخش تولید و صنعت بعنوان یك ضرورت در استان است ادامه داد: این یك دستآورد بزرگ برای بخش صنعت است و جهت به بار نشستن این كار بزرگ، باید همه دستگاههای اجرایی و بانكهای عامل مشاركت لازم را داشته باشند.

صالحی نیا تصریح كرد: با توسعه شهركهای صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاران و استقرار واحدهای تولیدی كه براساس ظرفیتها و پتانسیلها توسط بخش خصوصی شكل می گیرد، زمینه اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم و شاهد رونق تولیدات داخلی و شكوفایی صنعتی در استان خواهیم بود.

 شرق مازندران قطب توسعه صنعتی شمال کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان گفت: شرق مازندران قطب توسعه صنعتی شمال کشور می‌شود.

سید مصطفی موسوی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شركت شهرک صنعتی مازندران داشتن شهرکها و نواحی با تعدد فراوان و در وسعت کم بوده که این امر، هزینه تمام شده را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بهترین راه حل و استراتژی جهت توسعه شهرک‌های صنعتی مرغوب، ایجاد شهرکهای صنعتی بزرگ است تا واحدهای بزرگی مانند فولاد جذب شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: احداث شهرک صنعتی بهشهر از سال 95 پیگیری شد و اولویت نخست شرکت شهركهای صنعتی بوده و در این زمینه خسارتی به منابع طبیعی، جنگل و حتی اراضی مردمی وارد نشد و هزار و 50 هکتار در شرق استان شامل 700 هکتار در بهشهر و 300 هکتار در گلوگاه اختصاص یافت که با توجه به ایجاد منطقه آزاد در شرق استان، بتوانیم سرمایه‌گذاران بزرگ را جمع و قطب صنعتی را کامل کنیم.

وی تصریح كرد: در فاز نخست، 200 هکتار آماده‌سازی و بستر برای استقرار واحدهای تولیدی فراهم می شود.

موسوی با اشاره به اینكه افزایش قیمتها و تأمین اعتبارات در اجرای زیرساخت شهركها تأثیرگذار است تأكید كرد: با تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین تأمین برخی از منابع از محل منابع داخلی، عملیات اجرایی را آغاز می كنیم.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، شرط اصلی حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط همدلی و همزبانی و انسجام  درونی است  که باید در این مسیر با همبستگی کامل گام برداریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷