کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگ‌اندازی سفارت سوئیس در ریاض برای وصول دیه شهدای مسجدالحرام

9 مرداد 1399 ساعت 19:00

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پیگیری‌ها برای وصول دیه شهدای مسجدالحرام، گفت: علی رغم تأییده وکالت از سفارت سوئیس در تهران برای وصول چک‌ها، در کمال تعجب سفارت سوئیس در ریاض آنها را تأیید نکرد.


به گزارش بلاغ در روزهای گذشته خبری مبنی بر گلایه‌های خانواده‌های مسجدالحرام از روند پیگیری حقوق شهدای فاجعه جرثقیل در حج تمتع ۹۴ و عدم وصول چک‌های دیده شهدا از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد. (اینجا بخوانید)
در همین رابطه علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با رادیو زیارت اظهار داشت: در تمامی مذاکرات با طرف عربستانی موضوع دیه خانواده شهدای منا و مسجدالحرام را پیگیری کردیم.
وی درباره وضعیت چک‌هایی که برای دیده خانواده شهدای مسجدالحرام تحویل داده شده است، افزود: چک‌هایی برای شهدا و مجروحان مسجدالحرام توسط دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل به دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی تحویل شد که ما سال گذشته این چک‌ها را در جلسه‌ای به خانواده‌ها دادیم.
رشیدیان با بیان اینکه پس از تحویل چک‌ها به خانواده‌ها مقرر شد در ابتدا از طریق وزارت خارجه و بانک مرکزی اقدام به وصول آن کنیم، گفت: با توجه به عدم موفقیت در این رابطه، در مرحله بعد با توجه به اینکه عربستان در کشور ما سفارت ندارد، از طریق سوئیس به عنوان حافظ منافع عربستان پیگیر شدیم.
وی افزود: علی رغم اینکه تأییده وکالت را از سفارت سوئیس در تهران گرفته بودیم، وقتی وکالت را در عربستان پیگیری کردیم، دولت عربستان گفت باید سفارت سوئیس در ریاض این وکالت و چک‌ها را تأیید کند که با کمال تعجب سفارت سوئیس در ریاض آنها را تایید نکرد و گفت باید این چک‌ها توسط وزارت خارجه سوئیس تأیید شود و عملا تلاش دوستان در عربستان بی‌نتیجه ماند.
رئیس سازمان حج و زیارت به دیدار اخیر با سفیر سوئیس در تهران اشاره کرد و گفت: در دیدار با سفیر سوئیس این موضوع را مطرح کردیم که چرا سفارت سوئیس در تهران این وکالت‌ها را تأیید کرد، اما سفارت سوئیس در عربستان حاضر به تأیید آن نیست که در نهایت قرار شد سفیر سوئیس پیگیری کند و در دیداری که طی روزهای آینده با مسئولان عربستان دارد، این موضوع پیگیری شود.
رشیدیان درباره پیگیری حقوق شهدای منا نیز خاطر نشان کرد: ما همچنان پیگیری دیده و حقوق شهدای منا را در دستور کار داریم و در مذاکرات با طرف عربستانی هم خواستار تعیین تکلیف شده‌ایم که امیدواریم عربستان هم سریع‌تر تکلیف این موضوع را روشن کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433324

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433324/سنگ-اندازی-سفارت-سوئیس-ریاض-وصول-دیه-شهدای-مسجدالحرام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com