تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۳۱۲
معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی از توافق دولت مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات برای پایان اعلام خودمختاری در جنوب یمن استقبال کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی به توافق دولت مستعفی یمن (مورد حمایت ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب/ متحد امارات) بر سر «توافق ریاض» واکنش نشان داد.
العزی در صفحه توییتر خود نوشت: توافق میان شورای انتقالی و (حزب) اصلاح را تبریک می‌گویم زیرا به [ادعای] خودمختاری پایان داد و پرچم جدایی‌طلبی را برای همیشه کنار گذاشت. امیدواریم با این توافق دیگر این پرچم برافراشته نشود زیرا هم پسرفت است و هم برادران ما در حزب اصلاح در برابر موقعیتی شرم‌آور قرار می‌گیرند و دروغ بودن موضع آنها در قبال وحدت فاش می‌شود.

 
دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب چهارشنبه (دیروز) با سازوکاری که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد.
به گفته منابع آگاه  پستهای وزارتی در دولت  جدید علاوه بر اینکه به دولت مستعفی و شورای انتقالی تعلق می‌گیرد به ترتیب در میان «التجمّع الیمنی للإصلاح»، «المؤتمر الشعبی العام»، «مؤتمر حضرموت الجامع»، «المقاومة الجنوبیة» و «حراک المهرة» تقسیم خواهد شد. سه پست به «المؤتمر»، سه پست به «الاصلاح» و سهم هر یک از «الاشتراکی»، «الناصری»، «العدالة والبناء» و «اتحاد الرشاد السلفی» یک پست وزارتی است





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴