تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۲۷۸
وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای کویتی احتمال آغاز جنگ دیگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان را بعید دانست و گفت، بیروت در شکایت خود به شورای امنیت تمام مستندات مربوط به تجاوزهای مکرر رژیم اسرائیل را ضمیمه خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگویی با روزنامه «الانباء» کویت جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را بعید دانست درباره اینکه ممکن است «بازی فرستادن پیام‌های نظامی اسرائیل به وضعیتی خطرناک منجر شود» هشدار داد.
وی افزود، لبنان وارد مرحله «انتظار» شده است که تا پایان آگوست یعنی زمانی که بحث تمدید مأموریت نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) مطرح می‌شود، طول می‌کشد. موضع لبنان در این باره همواره مشخص بوده و بر عدم تغییر تعداد نیروهای فعال در یونیفل تأکید کرده است. علاوه اینکه عده‌ای در تلاشند تا مأموریت نیروهای یونیفل را در مکانی مشخص تغییر دهند اما لبنان این موضوع را نخواهد پذیرفت، وظایف به همان ترتیب قبلی ادامه پیدا خواهد کرد و یونیفل نمی‌تواند وارد منازل با اماکنی خاص شود.
حتی تأکید کرد: مأموریت یونیفل به همان شکل وارد شده در قطعنامه ۱۷۰۱ باقی خواهد ماند و ما بر پایبندی کامل لبنان برای اجرای تمام بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید می‌کنیم.
وی در خصوص قصد لبنان برای شکایت از رژیم صهیونیستی پس از تحولات اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی هم گفت: لبنان طی دو روز جاری شکایتی را علیه اقدامات نظامی تحریک‌آمیز اسرائیل به شورای امنیت خواهد بود و این مسأله جدیدی نیست زیرا اسرائیل همیشه سیاسی خصمانه در قبال حاکمیت لبنان داشته است؛ در شکایت مذکور مستندات مربوط به تجاوزهای مکرر اسرائیل ضمیمه خواهد شد و این حق قانونی و مشروع لبنان است.
وزیر خارجه لبنان در ادامه بر تقویت روابط لبنان با کویت و دیگر کشورهای عربی تأکید کرد و گفت: منفعت ما در این است که یک موقعیت مسالمت‌آمیز وجود داشته باشد؛ وضعیتی که به تسویه مسالمت‌آمیز اختلافات و عدم مداخله در امور دیگران فرابخواند؛ ما به سمت تقویت روابط و همکاری با کشورهای برادر عربی در تمام زمینه‌ها در حرکتیم.
وی سپس گفت: حال لبنان خوب نیست و در بحران قرار دارد.هیچ کسی اجازه ندارد از پذیرش مسؤولیت فرار کند؛ انتظار می‌رود موضع ملی جامعی در پیش گرفته شود زیرا هنگامی که یک کشتی در تهدید غرق شدن باشد همه باید برای نجات آن تلاش کنند.
حتی در خصوص دریافت دعوت برای سفر به سوریه گفت: دعوتی برای سفر به سوریه دریافت نکرده‌ام اما روابط دیپلماتیک میان لبنان و سوریه وجود دارد، تماس‌هایی انجام شده است؛ برخی خواستار توسعه این روابط به شکلی سریعترند و برخی دیگه محافظه‌کاری‌هایی دارند.

این مقام لبنانی درباره تحریم «سزار» علیه سوریه هم گفت: سوریه گذرگاه مرزی ما با جهان عرب است، لبنان از چندین دهه پیش از سوریه برق می‌خرد و تبادل تجاری میان ما وجود دارد.
وی در پایان به سفر اخیر «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به لبنان پرداخت و گفت، با حرف وی مبنی بر اینکه لبنان اول باید به خودش کمک کند تا فرانسه هم بتواند به آن کمک کند، موافق است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴