تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۲۰۱
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: مدیران دستگاه‌های اجرای مازندران اجرای طرح کاداستر را جدی نگرفتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعباسعلی زارع امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران اظهار کرد: ساماندهی املاک کشور یکی از برنامه‌های این سازمان است.
وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه باید برای همه املاک نقشه داشته باشیم، تصریح کرد: تحقق طرح کاداستر در همه کشورها عملیاتی شده است در کشور خودمان از زمان شروع طرح کاداست که در استان مازندران از سال ۱۳۷۴ بوده است، اقدامات مورد و پراکنده بوده و توفیقات چندانی نداشتیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران اضافه کرد: با وجود تلاش‌های انجام‌شده تاکنون نظام شفافیت در حوزه املاک ایجاد کنیم، به گونه‌ای که ۴۰ تا ۴۵ اسناد در کشور به‌صورت قولنامه‌ای و دست‌نویس است و تحقیقات کارشناسان هم نشان می‌دهد که حجم بالای پرونده ناشی از عدم پیگیری و تثبیت املاک است.
زارع اضافه کرد: در استان مازندران با توجه به سپری شدن مدت زمان مقرر پنج‌ساله در اجرای قانون حدنگار و دو سال در نظر گرفته برای دستگاه متولی امر و در راستای سیاست‌های سازمان املاک کشور و پیگیری‌های مدیران قضائی استان برنامه‌های خودمان را در استان به صورت جدی پیگیری کردیم.
وی یادآور شد: محوریت اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی، مسکن مهر، اوقاف و اراضی ملی در دستور کار قرار دادیم.
مدیرکل ثبت اسناد املاک مازندران اضافه کرد: اقدامات جانمایی و تثبت نقشه‌های داری استاندارد کاداستری را شروع کردیم در حوزه منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام شده و در غرب استان مازندران بخش اعظم از املاک و اراضی ساحلی اقدام صدور سند مالکیت به اتمام رسیده است البته ممکن است لکه‌های وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: با وجود مکاتباتی که با سایر دستگاه‌های اجرایی استان انجام دادیم، استقبال چشمگیری از سوی دستگاه‌های اجرای استان برای اجرای طرح کاداستر انجام نشده تا اینکه در سال ۹۹ در اجرای موارد قانونی با تنظیم تفاهمنامه متعدد با اداره اقتصاد و داریی ، جهاد کشاروزی، ادارات برق، ادارات منابع طبیعی و نیروهای مسلح انجام دادیم.
وی ادامه داد: آنچه که مورد نظر اداره‌کل ثبت است انجام نشده و امید داریم که اقدامات کاداستر در استان به‌صورت جدی توسط متولیان امر در ادارات پیگیری شود.
زارع در پایان گفت: طرح کاداستر با توجه به حساسیت‌های استان باید عملیاتی شود و ابهامات قابلیت پیگیری دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴