تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۳۳۱۷۷
رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ‌ مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار مازندران، 18 هزار و 500 تومان است؛ گفت: تنها راهی که می‌تواند منجر به کاهش قیمت مرغ در بازار شود آن است که دولت بیاید و قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های یک مرغدار را پایین بیاورد.
۰
plusresetminus
مرغ همچنان در کانال 18 هزار تومان/دولت برای کاهش هزینه‌های مرغداران پای کار باشد
کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار مرغ و تخم‌مرغ مازندران، اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار مازندران همچنان 18 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: نزدیک به یک هفته است که قیمت مرغ پس از یک افزایش 1500 تومانی، روی این قیمت ثابت مانده است و پایین نیامده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با بیان اینکه عرضه و تقاضا علت این افزایش قیمت بوده است؛ خاطرنشان کرد: قیمت تخم مرغ به زیر 20 هزار تومان آمده است و در کانال 19 هزار تومان قرار دارد و کمی از تنش‌های قیمتی این کالا در بازار کاسته شده است.

هاشمی ادامه داد: مرغ دولتی هم نزدیک به یک هفته است که در بازار با قیمت هر کیلو 13 هزار و 500 تومان در حال عرضه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب تنظیم بازار نزدیک هم نشده است؛ گفت: قیمت تنظیم بازار، غیرکارشناسی بوده است و بر همین اساس، در هیچ کجای کشور، عملی نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در واکنش به این سوال که قیمت حال حاضر مرغ برای مردم، خیلی گران و قابل هضم است؛ بیان کرد: بله، این قیمت برای مردم خیلی زیاد است اما مرغدار هم با این نرخ، سود میلیاردی نمی‌کند؛ علوفه‌ها و هزینه‌ها بسیار بالا رفته است.

هاشمی اضافه کرد: هر کیلو علوفه دو تا 3 هزار تومانی اکنون هر کیلو 8 هزار تومان شده است، داروها سه برابر، واکسن‌ها چند برابر، هزینه‌ها، حق بیمه و کرایه حمل، چندین و چند برابر شده است.

وی تصریح کرد: تنها راهی که می‌تواند منجر به کاهش قیمت مرغ در بازار شود آن است که دولت بیاید و قیمت نهاده‌ها را پایین بیاورد؛ دولت باید به سمتی حرکت کند که هزینه‌های تولید را برای یک مرغدار کاهش دهد و اگرنه با تحت فشار قراردادن مرغدار و بازار، کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، تاکید کرد: قیمت مرغ جز با کم کردن هزینه‌های مرغدار، پایین نمی‌آید؛ چرا که اصل هزینه مرغ، تامین نهاده‌ها است و جوجه به تنهایی قیمتی ندارد و باید هزینه‌ها توسط دولت، مدیریت و کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما