کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام وزیر ارشاد به مناسبت درگذشت استاد حسن‌پور شاعر سوادکوهی

8 مرداد 1399 ساعت 11:29

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت استاد حسن‌پور شاعر سوادکوهی منتشر کرد. .


به گزارش بلاغ، استاد رحمت‌ا‌لله حسن‌پور  بعدازظهر روز یکشنبه ۵مرداد به دلیل بیماری کرونا، دار فانی را وداع کرد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی را به شرح ذیل منتشر کرد:

بسمه تعالی

 
خبر درگذشت استاد پیشکسوت و چهره برجسته ادبیات فارسی مرحوم استاد رحمت‌الله حسن‌پور موجب تاثر شد.
 
آن مرحوم علاوه بر قلم فرسایی و خلق آثار ادبی، در عرصه مدیریت فرهنگی هم نام‌آور و تاثیرگذار بود و مردم فرهنگ‌دوست استان مازندران از سال‌های ریاست او بر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به نیکویی یاد می‌کنند.
 
اینجانب فقدان این انسان وارسته و فرهیخته را به مردم شریف مازندران به ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم. 
 
سیدعباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران 
 
گفتنی است زنده‌یاد حسن پور به واسطه اشعارش در جشنواره‌های متعدد ملی نیز حائز رتبه شده بود که کسب رتبه اول جشنواره شعر میلاد سرخ در آذربایجان شرقی، رتبه دوم جشنواره شعر علوی و رتبه سوم جشنواره شعر کوثر برخی از این رتبه‌ها هستند.

همچنین در برخی رویدادهای فرهنگی کشورهای مختلف مانند جشنواره‌های مذهبی تاجیکستان و سمینار یادواره گاندی در هندوستان نیز حضور داشت. از او در زمان فعالیت اداری‌اش به عنوان چهره ماندار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیر نمونه استان مازندران نیز تجلیل شده بود.
 
به گزارش بلاغ، از استاد حسن‌پور با نام هنری «تنها سوادکوهی» مجموعه اشعاری نیز به جا مانده است که «با تو بودن» شامل اشعار فارسی و «جانِ مار» شامل اشعار تبری او محسوب می‌شود، ده‌ها مقاله نیز از او در مطبوعات منتشر شد.


کد مطلب: 433171

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433171/پیام-وزیر-ارشاد-مناسبت-درگذشت-استاد-حسن-پور-شاعر-سوادکوهی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com