تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۱۴۰
با نتایجی که در دو بازی معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال رقم خورد، ترافیک در بالای جدول بسیار سنگین شد تا جایی که در جدول رده‌بندی تیم دوم با ششم تنها 3 امتیاز اختلاف دارد!
۰
plusresetminus
ترافیک سنگین در بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال شانس استقلال برای رسیدن به آسیا بیشتر شد

به گزارش بلاغ، در چارچوب دیدارهای معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، دوشنبه شب دو بازی در جم و قائمشهر برگزار شد که طی آن تیم‌های استقلال و نساجی برابر حریفان خود به برتری رسیدند. در جم جدال تیم‌های استقلال و پارس‌جنوبی با برتری دو بر صفر آبی پوشان تهرانی به پایان رسید. در این بازی علی کریمی در دقیقه ۲۵ و شیخ دیاباته در دقیقه ۶۲ برای استقلال گل زدند.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که آبی پوشان برای حفظ شانس کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی نیاز داشتند و پارس جنوبی هم برای فرار از انتهای جدول و فاصله گرفتن با منطقه خطر به سه امتیاز دیدار خانگی نیاز داشت.در بیست دقیقه ابتدایی بازی دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها شکل نگرفت اما در دقیقه ۲۵ همکاری خوب دیاباته و علی کریمی گل نخست آبی پوشان را به همراه داشت. در این صحنه دیاباته توپی را نزدیک به خط محوطه جریمه مقابل پای علی کریمی‌انداخت که این بازیکن با شوتی محکم با پای چپ دروازه محسن فروزان را باز کرد.

استقلال که در دقایق منتهی به گل نبض بازی را در اختیار گرفته بود، پس از به ثمر رساندن گل هم همین شرایط را حفظ کرد و با بازیگردانی خوب‌هافبک‌هایش در میانه میدان اجازه نزدیک شدن تیم میزبان به دروازه حسینی را نداد. در دقایق پایانی نیمه اول تیم پارس جنوبی تلاش کرد با نزدیک شدن به دروازه استقلال گل خورده را جبران کند اما استقلالی‌ها با نمایشی کم اشتباه این فرصت را از میزبان گرفتند که خطر جدی را روی دروازه ایجاد کند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد.

نیمه دوم هم با برتری استقلال همراه بود و هر چند پارس جنوبی تلاش می‌کرد تا به دروازه حریف نزدیک شود و گل خورده را جبران کند اما این استقلال بود که به لطف داشتن بازیکن سمج و قلدری به نام شیخ دیاباته در دقیقه ۶۲ موفق شد گل دوم را روی اشتباه مدافع پارس به ثمر برساند. پس از این گل بازهم میزبان تلاش زیادی کرد تا دروازه تیم تهرانی را با خطر مواجه کند. ثمره این فشارها در دقیقه ۷۹ خطایی بود که درون محوطه جریمه روی بازیکن پارس صورت گرفت تا جمی‌ها به یک پنالتی برسند اما محمد نوری کاپیتان این تیم که دقایقی قبل وارد زمین شده بود توپ را به بالای دروازه زد. استقلالی‌ها که در این دیدار موقعیت‌های خوبی را برای گلزنی داشتند در دقیقه ۸۳ صاحب یک موقعیت عالی دیگر برای گلزنی شدند اما توپ قایدی را فروزان از محوطه شش قدم برگشت داد و ضربه ارسلان مطهری هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت که میلیچ با شوتی محکم توپ را به بیرون زد.در دقیقه ۹۳ این دیدار فریبرز مرادی بازیکن تیم پارس با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. تیم فوتبال استقلال با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رقیبان بالانشین، در رده دوم قرار گرفت تا شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد. پارس جنوبی هم ۲۵ امتیازی باقی ماند و باید منتظر دیدارهای باقی مانده در لیگ برتر باشد.

شکست فولاد مقابل نساجی
در دیگر بازی معوقه، جدال تیم‌های نساجی قائمشهر و فولاد خوزستان با برتری 3 بر 2 نساجی به پایان رسید. فولاد که یکی از تیم‌های در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست در نیمه اول توسط لوسیانو پریرا به گل رسید. در دقیقه ۳۴ این دیدار پریرا که بازوبند کاپیتانی فولاد را هم بر بازو بسته بود با عبور از مدافع نساجی و ضربه‌ای دقیق گل نخست تیمش را به ثمر رساند.
در دقیقه ۶۲ نوبت به موسی کولیبالی رسید که گل دوم را برای فولاد خوزستان به ثمر رساند تا شاگردان نکونام در آستانه کسب یک برد شیرین خارج از خانه باشند. اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۰ حامد شیری یکی از گل‌ها را جبران کرد.در دقیقه ۹۰ تیم میزبان صاحب یک ضربه پنالتی شد که حامد شیری این ضربه را به گل دوم نساجی تبدیل کرد و شاگردان نکونام را از رسیدن به یک پیروزی خارج از خانه محروم کرد.  فولاد که امیدوار بود با پیروزی در این بازی همچنان تعقیب‌کننده استقلال، سپاهان و تراکتور باشد در دقیقه ۹۶ شوک اصلی را متحمل شد و گل سوم را از نساجی دریافت کرد تا این تیم به یک برد خانگی شیرین و ارزشمند دست پیدا کند. مجتبی ممشلی زننده سومین گل تیم نساجی بود. با این شکست فولاد ۴۲ امتیازی باقی ماند و با تیم‌های استقلال و سپاهان و تراکتور که ۴۵ امتیازی هستند فاصله گرفت. نساجی هم ۳۲ امتیازی شد و در رده نهم باقی ماند. فولادی‌ها در پایان این بازی به شدت نسبت به قضاوت داور مسابقه معترض بودند تا جایی که دیروز سایت این باشگاه اعلام کرد باشگاه فولادخوزستان در همین خصوص شکایتی علیه تیم داوری تنظیم کرد و به کمیته انضباطی و کمیته داوران فرستاد تا به دنبال احقاق حق پایمال شده خود باشد. در این دیدار حسن اکرمی داور وسط و محمدرضا منصوری و رامین بابایی کمک داوران بودند.

با نتایجی که در دو بازی معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال رقم خورد، ترافیک در بالای جدول بسیار سنگین شد تا جایی که جدول رده‌بندی تیم دوم با ششم تنها 3 امتیاز اختلاف دارد و 5 یا شاید هم 6 تیم شانس رسیدن به آسیا را دارند. همین موضوع حساسیت ادامه دیدارهای لیگ برتر را بیشتر از قبل کرد. لازم به یادآوری است که تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی در هفته بیست و ششم لیگ برتر، قهرمانی را در لیگ برتر 4 هفته زودتر مسجل کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴