تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۴۳۳۱۳۴
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران از نرخ تورم، قیمت تخم مرغ در تیر ماه 41/8 درصد افزایش یافت.
۰
plusresetminus
مرکز آمار: تخم مرغ یکماهه بیش از 40 درصد گران شد

به گزارش بلاغ، بر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت مرغ ماشینی در تیرماه (قیمت هر کیلوگرم در فرودین 99 بالغ بر 11600 تومان) نسبت به ماه قبل یعنی خرداد، 39/2 درصد و تخم مرغ نیز در این مدت 41/8 درصد افزایش دارد.

برنج خارجی در یک ماه 18/2 درصد گران شد. این قیمت‌ها در حالی به ثبت رسیده که مسئولان معتقدند برای تامین خوراک مردم ارز دولتی می‌دهند و همه چیز تحت کنترل است. چای یکی از اقلام مورد نیاز همه خانوارها قلمداد می‌شود که در حال حاضر هر بسته 500 گرمی‌آن به طور متوسط با رشد 3/2 درصدی به 63800 تومان فروخته می‌شود.

به گزارش فارس، همچنین از اول سال 99 لوبیا چیتی (یک کیلوگرم 27 هزار تومان) حدود 9000 تومان و عدس (یک کیلوگرم22700 تومان) بیش از 8000 تومان در این مدت گران شده است.

در همین زمینه، ایوب فرامرزی، معاون مرکز آمار در برنامه تیتر امشب درباره آمار تورم ۲۶ درصدی این مرکز و ارتباط آن با معیشت مردم به تبیین نحوه محاسبه تورم نقطه به نقطه پرداخت و گفت: در تمام دنیا برای محاسبه این نرخ، از یک فرمول استاندارد بین‌المللی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: در کشور خودمان برای به دست آوردن این عدد به ۲۳۱ شهر کشور مراجعه و با جمع‌آوری برخی اطلاعات از خانوار درخصوص قیمت‌ها، هزینه‌ها، میزان مصرف برخی کالاها، با مراجعه به ۲۳۱ شهر و ۶۲۶ آبادی در تمامی نقاط کشور، از قیمت حدود ۴۷۵ قلم کالا مطلع می‌شویم.

معاون مرکز آمار ادامه داد: در حال حاضر، قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط ۲۶ درصد در حال صعود است که این مقدار سرعت، ما را در لیست چهار کشور پر تورم جهان قرار می‌دهد و عدد بسیار بزرگی است. در این ماه به واسطه نوسانات مختلف، نرخ تورم ماهانه به 6/4 درصد رسیده است و درصورت پیشروی با همین روند، این عدد تا پایان سال می‌تواند بسیار بزرگ شود.

در همین زمینه، مجید ارغنده‌پور، سخنگوی سازمان حمایت در ادامه به نوع افزایش قیمت‌ها در بازار‌ اشاره و بیان کرد: برای مقابله با این افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و افراد متخلف در این عرصه، از هفته پیش طرح جدید بازرسی برای برخی کالا‌های متنوع شروع کردیم که طرح بر کالا‌های مشخصی تمرکز دارد. در این طرح کالا‌هایی که قیمتشان از تغییرات موجود متأثر بوده در اولویت بازرسی ما قرار گرفته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲