تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۰۶۶
سفیر فلسطین با رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری دیدار و درباره آخرین تحولات و روابط بین دو ملت ایران و فلسطین گفت و گو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازصلاح الزواوی، شیخ السفرای نمایندگی‌های خارجی در ایران و سفیر فلسطین در تهران با حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی، راهکارهای همکاری بین دو ملت فلسطین و ایران بحث و گفت وگو کرد.
شنیدن نام فلسطین روشنایی بخش چشم جمهوری اسلامی ایران است
حجت‌الاسلام امرودی ضمن خوش آمدگویی به سفیر فلسطین در باغ موزه هنرهای ایرانی گفت: بی‌شک شنیدن نام فلسطین روشنایی بخش چشم جمهوری اسلامی ایران است. حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه شان دو چیز را رمز پیروزی نامیده‌اند. یکی وحدت است. وحدت بین آزادی خواهان و نه فقط وحدت بین مسلمانان.
وی افزود:  دومین موضوع انگیزه الهی است که ایشان در وصیتنامه‌شان به مردم می‌فرمایند: این انگیزه الهی یا همان شهادت را که بزرگترین سلاح در برابر عظیمترین سلاح‌های دنیا است را ازخودتان نگیرید و فلسطین زمانی مطرح شد که با فرهنگ شهادت آشنا شد.
حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: قبل شهادت فتحی شقاقی (ره)که می‌گفت وقتی با نام و فلسفه شهادت امام حسین (ع) آشنا شدیم، فلسطین احیا شد و نمی‌شود که فقط با قانون راه بیفتیم مجامع بین المللی که خودشان درست کرده‌اند، خودشان می‌نویسند و خودشان خط بطلان می‌کشند بر نوشته‌هایشان. و این بسیار ساده انگارانه است که فکر کنیم ترامپ به این نوشته‌ها عمل کند. 
صدای رهبر معظم انقلاب از گلوی هر فرد عدالتخواهی در جهان شنیده می‌شود
وی با اشاره به نقشه معامله قرن که در دست سفیر فلسطین بود، افزود: این طرح حتی قبل از مطرح کردنش شکست خورده است  و به فضل الهی حتی ترامپ هم نخواهد توانست که کاری از پیش ببرد.
حجت‌الاسلام امرودی در ادامه به مسئله «رهبری» به عنوان سومین رمز پیروزی اشاره کرد و گفت: سومین عامل پیروزی که خود امام (ره) به آن اشاره فرمودند وجود رهبر است. به عنوان مثال دلیل اینکه مصر شکست خورد چه بود؟ انگیزه الهی را داشتند وحدت هم بود ولی رهبری نداشتند.
وی خاطر نشان کرد: امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای فقط رهبر شیعیان نیست. صدای آیت الله خامنه‌ای از گلوی هر فرد عدالتخواهی در جهان شنیده می‌شود.
روز برائت از مشرکین آبروریزی اسراییل، آمریکا و عربستان حامی مالی آنهاست
حجت الاسلام امرودی با اشاره به در پیش بودن روز برائت از مشرکین و نامگذاری این روز و روز قدس به عنوان دو یادگار حضرت امام خمینی (ره) گفت: موضوع برائت از مشرکین را هرگز فراموش نمی‌کنیم و آن زمانی بود که دست اسراییل و آمریکا از آستین عربستان بیرون زد و آن جمعه سیاه را در سال ۱۳۶۶ شکل داد. درحقیقت روز برائت از مشرکین آبروریزی اسراییل، آمریکا و عربستان حامی مالی آنهاست که امام خمینی (ره) به روشنی در آن زمان این مسایل و حتی روز قدس را می‌دانست. 
وی در ادامه با مروری بر خاطرات روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: درآن زمانی که ما پس از انقلاب به شما ملحق شدیم در ایران هیچ نداشتیم، نه ارتشی بود و نه سیستم دولتی و داخل کشور با مسایل متعددی همچون حضور گروهک‌های منافقین و اشخاص تفرقه افکنی همچون بنی صدر و دیگران مواجه بودیم. در آن زمان با تمام این مسایل ما توانستیم آمریکا را از ایران بیرون کنیم، امروز آمریکا را از عراق و فردا به فضل خداوند آمریکا و اسرائیل را از کل خاورمیانه بیرون خواهیم کرد. شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد و دعا می‌کنیم حضرتعالی در آن جشن بزرگ که در فلسطین ان شا الله برگزار خواهیم کرد، شرکت کنید و شاهد حضور باشید.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با اشاره به بحران و دغدغه پیش آمده کرونا در زندگی امروزه مردم بر حفظ انسجام و وحدت مسلمین تاکیدکرد و افزود: نباید موضوع برائت از مشرکین و موضوع اصلی ما که فلسطین است در لابلای این دغدغه کرونا و مشکلات پیش آمده که برای همه ما مهم است فراموش شود.
 فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌هاست، نه فقط مسلمانان
وی افزود : ملت ایران با کرونا مبارزه می‌کند و شکست هم خواهند داد، ولی حواسشان به موضوع اصلی دشمنی آمریکا و اسراییل و حامی آنها (عربستان) است. ملت ایران آن مردمی هستند که در هر زمان که لازم باشد در مرزهای سوریه و حتی مرز فلسطین هم برای نبرد می‌ایستند.
حجت الاسلام امرودی در ادامه اشاره‌ای هم به بیان اسراییل مستقل و فلسطین مستقل داشت و افزود: کسانی که قایل به فلسطین مستقل هستند، به اشتباه دارند به اسراییل مستقل نیز قائل می‌شوند و من این را قبول ندارم. فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و .. است و این یک حق ذاتی است برای بشر. انفکاک ناپذیر، تعیینی است و نه تعیُنی و یک حق واقعی است و نه اعتباری که بشود گرفت. حق سرزمین مثل حق زندگی حق ازدواج، حق تحصیل و حق زندگی است که همه اینها حقوقی هستند که هیچکس نمی‌تواند ان را سلب کند. و این حق هر ملتی است که فلسطینی، ایرانی و آمریکایی ندارد.
وی در ادامه به خاطره‌ای از شهید چمران اشاره کرد و گفت: ایشان در صیدا آبشاری ساخته بودند که وقتی آب به پایین این آبشار می‌آمد، مقداری کف روی آب به وجود می‌آمد و ایشان به طلاب که درس می‌داد می‌گفت که ببینید اسراییل مثل این کف است و اسلام مثل این آب شفاف است. این کف‌ها با فوت شما از بین خواهد رفت.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان نکاتی را در قالب بشارت بیان کرد و گفت : در یکصد سال آینده ما و شما نیستیم، ولی زمانی که بخواهند تاریخ انقلاب اسلامی و تمدن بزرگ جمهوری اسلامی را بنگارند، چند ستاره درخشان خواهد داشت که یکی حضرت امام خمینی (ره) و دیگری حضرت آیت الله خامنه‌ای است و من معتقد هستم شاید درخششی که حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دوره داشت، ما در طول تاریخ نداشته‌ایم.
حجت‌الاسلام امرودی خاطر نشان کرد: امام در آن زمان انقلاب کرد که در طول تاریخ تکرار نشده است. بنی صدر را بیرون کرد، در کشور وحدت را حفظ و این دین را حاکم کرد، قانون اساسی را محقق و دولت‌ها و نظام دولتی و امنیت را برقرار کرد که تکرار نشده‌اند و این درحالی است که امام تنها نبود و اشخاصی مثل شهید بهشتی در امر تدوین قانون اساسی و شهید مطهری در حوزه تبیین پایه‌های فکری انقلاب اسلامی ایشان را همراه داشتند. ولی امروز حضرت آیت الله خامنه ای هم خودشان شهید بهشتی و هم شهید مطهری و شهید رجایی هست و به تنهایی همه این کارها را انجام می‌دهد.
منش شهید رجایی برای پیگیری موضوع فلسطین
همچنین در ابتدای این جلسه، الزواوی با مرور خاطراتش از زمانی که به ایران برای سفارت فلسطین در تهران سفر کرده پرداخت و گفت: وقتی با یاسر عرفات به تهران آمدم تا مرا به عنوان سفیر فلسطین معرفی کند، با اولین شخصی که پس از تصدی سفارت ملاقات کردم، امام خامنه ای بود. ایشان آن موقع نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع بود. ملاقات‌های بنده هر هفته در دفتر ایشان بود. انسان بی‌نظیری هستند. از ابتدا نسبت به مسئله فلسطین حساس بودند و دغدغه داشتند.
وی سپس خاطره‌ای نیز از شهید رجایی رئیس جمهور فقید کشورمان نقل کرد و افزود: شهید بزرگوار آقای رجایی انسان عجیب و متواضعی بودند و به بنده به عنوان سفیر مردم فلسطین احترام قائل بودند، طوری که هر هفته از بنده می‌خواستند تا برای ارائه آخرین تحولات فلسطین خدمتشان در دفتر کار برسم. حقیقتا من خجالت می‌کشیدم چون ایشان رئیس جمهور بودند و بنده هم سفیر و این خارج از پروتکل‌های وزارت خارجه ایران بود که یک سفیر مستقیم با رئیس جمهور یک کشور هر هفته دیدار کند.
تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر مسأله اتمی نیست
سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: روزی از طریق یک واسطه خدمتشان اعلام کردم که حقیقتا من خجالت می‌کشم. اگر اجازه دهید یک رابطی شما انتخاب کنید، تا من با ایشان دیدار کنم. شهید رجایی هم پذیرفتند، اما گفتند که به یک شرط می پذیرم و آن اینکه بنده هر وقت مایل بودم برسم خدمت ایشان.
وی گفت: من شاید به اندازه ایرانی‌ها انقلاب شما را نشناسم، اما به اندازه خودم این انقلاب، اهداف و برنامه‌های آن را به خوبی می‌شناسم. حضور من در ایران از همان ابتدای انقلاب باعث شده است که پشت پرده فشارهایی که امروز علیه شما است، را به خوبی دریابم. به جرات می‌توانم بگویم که امروز فشارهای ناشی از تحریم آمریکا به خاطر مسئله اتمی نیست، چه اینکه قبل از انقلاب نیز موضوع پیگیری دانش هسته‌ای از سوی شاه دنبال می شد، چرا آن موقع کسی ایران را تحریم نکرد؟ 
الزواوی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی شما یک موضوع عادی نیست و نخواهد بود. فرق انقلاب شما با سایرین در این بود که انقلاب ایران هم برای ملت ایران و هم امت اسلامی برنامه داشت.
برنامه دشمنان اسلام برای سلطه بر جهان
وی تصریح کرد: معتقدم دو برنامه در دنیا وجود دارد. اولین آن نابودی فلسطین و وحدت دنیای اسلام که از سوی غرب به رهبری آمریکا و صهیونیسم جهانی دنبال می‌شد و در مقاطعی این موضوع تحقق یافت، برای مثال ائتلاف آنان علیه امپراطوری عثمانی که دست کم توانسته بود امت اسلامی را ذیل یک پرچم نگه دارد که در نهایت در سال ۱۹۲۴ این اتحاد را نابود کردند. پس از فروپاشی دولت عثمانی کشورهای اسلامی به دولت های کوچکتر تجزیه شدند و این آغاز هجوم غرب برای نابودی اسلام و تمدن اسلامی بود.
سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه ائتلاف شکل گرفته میان صهیونیسم جهانی و غرب به رهبری انگلیس و آمریکا که از ۲۰۰ سال قبل آغاز شده بود تحمل وحدت و اتحاد بین دنیای اسلام را نداشت،  افزود: لذا پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی هر تلاشی در دنیای اسلام و عرب برای ایجاد وحدت را سرکوب می‌کردند. به عنوان مثال وقتی جمال عبدالناصر در دهه ۶۰ قرن ۲۰ تلاش داشت اتحادی میان مصر، سوریه، عراق و اردن ایجاد کند بلافاصله تلاش‌های وی نابود شد.
زواوی افزود: همین الان هم هر تلاش در خصوص وحدت بین امت اسلامی را برنمی‌تابند. چرا؟ چون وحدت یعنی قدرت، وحدت یعنی تخریب برنامه‌های آنان و لذا بلافاصله علیه آن اقدام می‌کنند. 
سفیر فلسطین با اشاره به اینکه برنامه انقلاب اسلامی ایران نیز ایجاد وحدت است، گفت: برنامه انقلاب وحدت آفرینی بین مسلمین حول محور فلسطین است. از همین منظر امروز شما را تحریم می‌کنند.
روند تاریخی مبارزات فلسطینی علیه طرح های صهیونیستی
وی با نگاه به مرور روند تاریخی مبارزات فلسطینی علیه طرح های صهیونیستی اشاره کرد و تلاش برخی فلسطینی‌ها برای امضای قرار داد صلح با اسراییل را تقبیح کرد و افزود: بنده از ابتدا با قرار داد صلح اوسلو در سال ۱۹۹۳ میان تشکیلات خود گردان فلسطین و اسراییل مخالف بودم. همان موقع هم از تهران بیانیه دادم و مخالفت خود را اعلام کردم. چرا؟ چون برنامه آنها را می‌دانستم. آنها آمده بودند که کل فلسطین را اشغال کنند و اسراییل بزرگ را بسازند. معلوم بود که اجازه نمی‌دهند دولت فلسطینی تشکیل شود. اما در ضمن قرار داد اوسلو آمدند و گفتند که ما در سال ۱۹۹۹ اجازه خواهیم داد دولت فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی تشکیل شود. الان ۲۱ سال از سال ۱۹۹۹ می گذرد. چرا دولت فلسطینی تشکیل نشده؟ 
زواوی تصریح کرد: صهیونیستها در این خصوص حتی به خودشان هم رحم نکردند؛ چه رسد به فلسطینی‌ها. اسحاق رابین قهرمان صهیونیستها بود. وقتی قرار داد صلح اوسلو را با ابو عمار(یاسر عرفات) امضا کرد با یک گلوله در داخل سرش جواب او را دادند. بعدها هم به او لقب خائن دادند.
سفیر فلسطین در ادامه با نشان دادن دو نقشه یکی مربوط به آرزوهای مد نظر صهیونیستها و دیگری نقشه مربوط به طرح معامله قرن ترامپ گفت: این نقشه‌ها نشان می‌دهد که اسراییل و آمریکا چه در سر می‌پرورانند. انها فقط چشم به فلسطین ندوخته‌اند بلکه عراق، سوریه، اردن، مصر، لبنان و مکه و مدینه در عربستان را هم مد نظر دارند.
زواوی گفت: ترامپ انسان حقیر و مزدور صهیونیستها است. وعده دروغ می‌‌دهد که از طریق طرح معامله قرن می‌خواهد دولت فلسطینی ایجاد کند. دولتی که او در نظر دارد، وصل کردن بخش‌هایی از خاک فلسطین به هم از طریق۵ پل‌ها و تونلها است. یعنی می‌خواهد دولتی برای فلسطینی ها شکل دهد که امنیت آن در دست اسراییل باشد.
ترامپ از برنامه اسلامی ایران می‌ترسد
وی در ادامه ضمن تمجید از تلاش‌های حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد وحدت بین مسلمین حول مسئله فلسطین افزود: امام همان موقع تلاش زیادی کرد که صدام را از نیت واقعی آمریکا و صهیونیسم جهانی که از بین بردن وحدت میان مسلمین بود اگاه کند، اما صدام نخواست که بشنود.
سفیر فلسطین در تهران افزود: بعد امام (ره)، قوت جمهوری اسلامی ایران در داشتن رهبری همچون امام خامنه‌ای حفظه الله است. امام خامنه‌ای با قوت برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران حول محور وحدت به پیش می‌برد. وجود این برنامه است که ترامپ از شما می‌ترسد و جرات نمی‌کند با شما بجنگد. ترامپ از برنامه اسلامی شما می‌ترسد نه از اتم شما.
وی با بیان اینکه امام خامنه ای یک شخص نیست، ایشان یک مکتب، برنامه و راه و روش هستند، گفت: بر این اساس معتقدم برنامه و پروژه شما الان درگیر با برنامه و پروژه آمریکا و صهیونیسم جهانی است. اگر همه ملت ایران حول محور امام خامنه‌ای باشند بدون شک در این نبرد و درگیری شما پیروز هستید. برنامه فلسطین الان در دست شماست. این مشکلاتی که از بابت تحریم بر شما عارض شده است، تمام می شود و ان شاالله پیروز این صحنه شما هستید. اینها با شما دشمن هستند چون شما برنامه برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی برنامه دارید، شما به دنبال وحدت مسلمین حول محور فلسطین هستید در حالی که دشمن از ابتدا برنامه دیگری داشت و آن اینکه اجازه ندهد امت اسلامی به وحدت برسند. 
در پایان این دیدار سفیر فلسطین از نمایشگاه هنری فلسطین در درون باغ موزه هنرهای ایرانی دیدن کرد و عکسی به یادگار با کارکنان این باغ موزه گرفت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما