تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۲۹۰۷
مدیرکل دامپزشکی مازندران، شیوه نظارت بهداشتی دامپزشکی را بر نحوه عرضه دام زنده برای عید قربان امسال تشریح کرد و گفت: کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان به‌صورت رایگان آماده ارائه خدمات هستند.
۰
plusresetminus
مردم به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند/ذبح رایگان دام در کشتارگاه‌ها
به گزارش بلاغ، سیدحسین رضوانی در گفت‌وگویی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: در عید قربان امسال برخلاف سال‌های گذشته تاکید داریم اماکن عرضه موقت دام به حاشیه شهرها و به صورت پراکنده ایجاد شود تا با ازدحام جمعیت برای خرید دام زنده در چند مکان مشخص روبرو نشویم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا شهروندان برای ادای این سنت از چند روز قبل از روز عید، اقدام به خرید دام زنده کنند و خرید دام زنده را فقط به روز قبل از عید نگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با اشاره به تشکیل اکیپ‌های سیار دامپزشکی برای سرکشی از میادین موقت عرضه دام زنده، بیان کرد: این اکیپ‌ها متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هستند که با مراجعه به گله‌ها، سلامت دام‌های عرضه شده را تائید می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: از مردم درخواست داریم تا برای تامین سلامت خود و خانواده امسال با شرایط ویژه دام را در کشتارگاه‌های دام قربانی کرده و لاشه دام قربانی شده را بعد از بازرسی صحیح گوشت توسط کارشناسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها و تائید حلیت دام توسط روحانیون ناظر شرعی تحویل گیرند.

رضوانی با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روز جمعه، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی  اقدامات کشتار و نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان به‌صورت رایگان بوده و امیدواریم مردم در امسال استقبال خوبی داشته باشند.

وی بیان کرد: از مردم خواست تا از خرید دام‌های بیمار و یا دارای لاغری مفرط هستند و یا اینکه دارای تاول بر روی دنبه، پوست و سایر اندام خارجی هستند و همچنین  دارای پشم‌های بلند، ژولیده، دارای لنگش، نفخ و بیماری‌های گوارشی مانند اسهال هستند خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در پایان گفت: تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مازندران در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی هم استانی‌ها هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما