تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۳۲۸۴۹
وزیر راه وشهرسازی گفت: صبح امروز در جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه از ایشان خواستم در کلان‌شهرها شعب خاص بابت رسیدگی به تخلفات عبور از مصوبه افزایش قیمت اجاره مسکن داشته باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد اسلامی امروز در حاشیه ورود 50 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه اظهار داشت: مصوبه افزایش اجاره بها حداکثر تا 25 درصد برای همه لازم‌الاجرا است. 
وی افزود: امروز در خدمت رئیس قوه قضائیه بودیم و از ایشان خواستم در کلان‌شهرها شعبه‌ای خاص بابت رسیدگی به تخلفات مربوط به این مصوبه اختصاص دهند. 
وی تأکید کرد: همه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط عبور کنیم و اسباب‌کشی یکی از دلایل شیوع کرونا است. 
وزیر راه وشهرسازی درباره وام ودیعه مسکن اظهار داشت: ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن از روز گذشته آغاز شد، متقاضیان غربالگری و سپس به بانک عامل معرفی می‌شوند و طبق بررسی‌های شورای فقهی و بانک مرکزی، این منابع دراختیار موجر قرار می‌گیرد. 
* رفتار جنگنده‌های آمریکایی در قبال ایرباس مسافری تجاوز محسوب می‌شود
اسلامی درباره تهدید نظامی ایرباس مسافری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی گفت: این اقدامی تروریستی است و نزدیک شدن جنگنده به کریدورهای تجاری هوایی خلاف پیمان شیکاگو است. 
وی افزود: هواپیما در مسیر روتین خود پرواز می‌کرده است و این رفتار جنگنده‌های آمریکایی تجاوز محسوب می‌شود و ما لازم می‌دانیم  برخورد با دولت تروریست‌پرور آمریکا انجام شود.
* مشوق‌های دولت برای توسعه حمل بار ریلی
اسلامی اظهار داشت: به یاری خداوند مراسم ورود ناوگان در سال جاری هر ماه برگزار می‌شود تا نشانه‌ای از اهتمام به ساخت داخل باشد.
وی ادامه داد: در سال آینده روی این سیستم‌ها خودکفایی کامل داریم و خلاقیت و استفاده از تکنولوژی روز رو به گسترش است. 
وزیر راه وشهرسازی افزود: کارخانجات تولید واگن ما سالها در رکود بودند و اما از سال گذشته این رکود کاهش یافت و در شرایط شیوع کرونا 259 انواع ناوگان به شبکه اضافه شد و امیدوارم هدف 2 هزار دستگاه نیز محقق شود که مورد تأکید رئیس‌جمهور و رهبری نیز هست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر مشوق‌های جذب حمل ریلی بار در شرایط توسعه ناوگان گفت: ما تلاش کردیم استفاده از ظرفیت ریل برای توسعه حمل بار بیشتر شود. در این باره خط دوم ریلی و توسعه آن در دستورکار قرار گرفت، همچنین اتصال راه‌آهن به مراکز لجستیک پیگیری شدد.
* افزایش سهم 2.3 برابری سهم راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر
وزیر راه وشهرسازی  گفت:‌سه راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در حال حاضر 2.3 برابر شده است.
وی افزود: صنعت معدنی و فولادی کشور استفاده از حمل و نقل ریلی و ورود به این عرصه را فرصتی می‌دانند و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین خط دوم بافق - تربت حیدریه به ارزش 8 هزار میلیارد تومان در آستانه اجرا قرار گرفت و این نشان می‌دهد جذابیت حمل و نقل ریلی ایجاد شده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷