تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۸۴۴
سفیر اسبق ایران در عراق گفت: ایران در مبارزه با داعش احترام و جایگاه ویژه ای بین مردم عراق یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحسن دانایی‌فر سفیر اسبق ایران در عراق عصر امروز در نشست «کم و کیف سفر نخست وزیر عراق به ایران توافقات انجام شده» اظهار داشت: روابط فعلی دارای تنوع قابل توجهی است و روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با عراق رابطه داریم.
وی افزود: بزرگترین مقصد کالاهای تولیدی نهایی ما بازار عراق است چون به عراق مواد خام حتی مواد واسطه ای صادر نمی‌کنیم و تمام صادرات ما به عراق محصول نهایی است.
دانایی‌فر ضمن تاکید بر اینکه ایران با همه بخش های اجتماعی عراق در ارتباط است، اظهار داشت: این ارتباطات متقابل است و روابط دانشگاهی ما از کارهای قابل توجهی هست که وجود دارد.
سفیر اسبق ایران در عراق ضمن تاکید بر اینکه در داخل عراق کسانی خواهان این رابطه نیستند و سر و صدایشان بیشتر واقعیتشان است، تصریح کرد: ایران در مبارزه با داعش احترام و جایگاه ویژه ای بین مردم عراق یافت ولی مخالفینی هم داخل عراق اعم از بعثی‌ها، جامعه سکولار و جامعه ناسیونالیست وجود دارد.
دانایی‌فر ادامه داد: هر نخست وزیری که در شرایط فعلی سر کار بیاید، اصرار دارد که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران تنظیم کند، چون ایران به‌عنوان یک واقعیت در مرزهای شرقی عراق وجود دارد و نمی‌توانند ایران را بعنوان یک واقعیت نادیده بگیرند.
وی با بیان اینکه این سفر هم پیام‌ سیاسی و هم امنیتی و دیپلماتیک خاص خود را داشت که عراقی ها هم علاقه‌مندند به عنوان یک کشور مهم نقش‌آفرین باشند، گفت: این سفر هم در زمینه اقتصادی و هم خیلی از شایعات و تحلیل های یکجانبه را خاتمه داد.
سفیر اسبق ایران در عراق ضمن اشاره به اینکه در اکثر دیدار های الکاظمی موضوع خروج آمریکایی ها مورد بررسی قرار گرفت که مهم ترین آن بیانات رهبر انقلاب بود که‌ مورد‌ کنکاش قرار گرفت، تصریح کرد: جانب عراقی هم بر موضوع خروج به طور ترویجی تاییداتی داشت ولی مسئولین ایران اعلام کردند در سیاست خارجی شما دخالت نمی‌کنیم ولی آمریکایی ها به درد شما نمی‌خورند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰