تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۲۷۴۰
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اساسنامه کمیته با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کرد و قرار شد معاونت حقوقی به این موضوع ورود کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ اساسنامه کمیته ملی المپیک بعد از تایید در هیات دولت که مهر‌ماه سال گذشته صورت گرفت به شورای نگهبان ارسال شد تا بعد از تصویب اجرایی شود.
بعد از ماه‌ها بررسی بالاخره شورای نگهبان در تاریخ 10 تیرماه پاسخ خود را در خصوص این اساسنامه اعلام و ابهاماتی را مطرح کرد. 
یکی از ایرادات مطرح شده به این اساسنامه در خصوص بند 16 است که اشاره به مقابله و عدم پذیرش هرگونه فشار سیاسی، مذهبی و حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، و تبعیض جنسیتی اشاره دارد که اعلام شده این بند مغایر موازین شرع و اصول 4، 12 و 13 قانون اساسی است.
شورای نگهبان همچنین اعلام کرد منظور از دور بودن کمیته ملی المپیک از هر گونه گرایش‌های نژادی، مذهبی، سیاسی و منع هر گونه تبعیض روشن نیست و ابهام دارد.
بعد از واکنش شورای نگهبان به اساسنامه کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته کتبا با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور وارد مذاکره شد و 2 جلسه نیز با او در خصوص اساسنامه برگزار کرد.
نامه صالحی‌امیری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده شده و قرار است در نشست هیات دولت و شورای نگهبان این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات برطرف شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴