مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی فرصتی ملی برای معرفی مکتب‌های فقهی، عرفانی، ادبی، هنری و سیاسی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازناصر اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: چهارم مردادماه روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی بهترین فرص برای شناساندان مکتب اردبیل به کشور و جهانیان است.
وی افزود: مکتب اردبیل با مولفه‌های مکتب فقهی، سیاسی، عرفانی، هنری، ادبی و مکتب فلسفی اردبیل همگی در ذیل روز ملی بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی باید به کل دنیا معرفی شود که اردبیل در تمام مولفه‌های ذکر شده دارای مکتب غنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تعداد پرشمار مفاخر و مشاهیر اردبیل بیان کرد: اردبیل در مکتب عرفان شیخ صفی‌الدین اردبیلی، در مکتب هنری میرعلی استاد میرعماد، در حوزه مراثی مکتب ادبی تاج الشعرا یحیوی و در مکتب سیاسی شاه اسماعیل صفوی را دارد.
برگزاری برنامه‌های هفته اردبیل به‌صورت مجازی
اسحاقی در خصوص اولین سال تصویب رسمی قرارگیری روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی کشور گفت: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و برنامه‌های گرامیداشت هفته اردبیل از سال ۸۸ با مصوبه داخلی شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار می‌شد اما از سال ۹۲ پیگیری‌ها برای ثبت رسمی این روز مبارک در تقویم ملی کشور آغاز شد و سرانجام در سال ۹۸ با تصویب در شورای عالی فرهنگی انقلاب، روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی رسما وارد تقویم شد.
وی اظهار کرد: امسال نیز مطابق سال گذشته، اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل دبیرخانه برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که مطابق اعلام این اداره کل تمامی برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار خواهد شد و همچنین برنامه‌ها و کارگاه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطابق اطلاعیه‌های صادر شده به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰