تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۳۲۶۶۸
فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ گذرگاه زمینی و چهار گذرگاه دریایی این کشور تحت کنترل کامل امنیتی نیروهای ارتش است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفرماندهی عملیات مشترک عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای دستورالعمل‌های نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح برای کنترل گذرگاه‌های مرزی، اجرای قوانین در این گذرگاه‌ها، مبارزه با تخلفات، فساد و حیف‌ومیل بیت‌المال، این فرماندهی کار تخصیص نیرو به گذرگاه‌ها را آغاز کرد.
در این بیانیه آمده است که تعداد نیروهای امنیتی اختصاصی به هر گذرگاه بستگی به ماهیت آن دارد چرا که مسئولیت حمایت از گذرگاه‌ها به طور کلی به ارتش واگذار شده است.
طبق گزارش شبکه «السومریه نیوز»، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود آورده است که گذرگاه‌های دریایی اعم از أم قصر شمالی، أم قصر جنوبی، أم قصر مرکزی و خور الزبیر و نیز گذرگاه‌های زمینی اعم از شلمچه، المندزیه، سفوان، القائم، طریبیل، الشیب، زرباطیه(مهران)، ابوفلوس و عرر و امور گمرکی همگی تحت کنترل کامل امنیتی است.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است که نیروهای امنیتی از اختیارات قانونی برای برخورد با هر گونه تخلف از سوی هر نهادی، برخوردارند.
در سفر اخیر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به بصره، وی دستور داد که کنترل دو گذرگاه مرزی با جمهوری اسلامی و کویت نیز به ارتش واگذار شود و پس از آن، اعلام شد که فرماندهی عملیات بصره مسئول کنترل کامل گذرگاه مرزی «شلمچه» با جمهوری اسلامی ایران و گذرگاه مرزی «سفوان» با دولت کویت است.
در پی اعلام اجرای طرح کنترل گذرگاه‌های مرزی از سوی کابینه مصطفی الکاظمی، «غالب محمد» عضو فراکسیون جنبش تغییر و «سرکوت شمس الدین» عضو فراکسیون آینده – از فراکسیون‌های کُردی پارلمان عراق – ضمن اعلام حمایت از این سیاست نخست‌وزیر، از وی خواستند که این سیاست منطقه کردستان را نیز شامل شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴