تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۳۲۵۱۲
کشورهای جامعه همسود برنامه همکاری های متقابل در زمینه بهره برداری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز را تا سال 2030 به تصویب خواهند رساند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازکشورهای مستقل مشترک المنافع برنامه همکاری های متقابل در زمینه بهره برداری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز تا سال 2030 را به تصویب خواهند رساند.
در این زمینه طرح برنامه چارچوبی همکاری ها در نشست کمیسیون مسایل اقتصادی وابسته به شورای اقتصادی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در تاریخ 22 جولای بررسی شد.
شرکت کنندگان همچنین برنامه مراسم های اجرایی مرحله اول برنامه ها برای سال های 2021 و 2025 میلادی را نیز بررسی کردند.
علاوه بر این، بر اساس دستور کار، طرفین 21 مساله را بررسی و به تصویب رساندند. از جمله اسناد برنامه ای در مورد نتایج اجرایی استراتژی توسعه اقتصادی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع تا سال 2020 میلادی و طرح برنامه اقدامات مبنی بر اجرایی مرحله اول استراتژی توسعه اقتصادی (سال های 2021 و 2025 میلادی)، استراتژی توسعه اقتصادی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع تا سال 2030 میلادی، طرح برنامه های بین دولتی همکاری های نوآوری کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع تا سال 2030 میلادی و همچنین طرح قرارداد همکاری های اطلاع رسانی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه توسعه دیجیتالی جامعه به تصویب رسید.
اسناد تایید شده توسط کمیسیون برای بررسی به شورای اقتصادی و شورای نخست وزیران ارسال خواهد شد.
بر اساس گزارشات مقدماتی، قرار است نشست شورای اقتصادی در ازبکستان در تاریخ 11 سپتامبر و شورای نخست وزیران 6 نوامبر برگزار شود.     
سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت.
بیانیه تأسیس این سازمان در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضاء شد.
عضویت گرجستان در این سازمان به دنبال تصمیم رسمی رؤسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور این کشور در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما